Моркови

 
Последни от Зеленчуци
  • Върнете часовника: 6 крайно полезни навика за безупречна кожа
  • Есенен детокс: консумирай задължително за зима без болести
  • 7 вкусни храни, с които със сигурност ще топите мазнини
  • 5 практични съвета за здравословно и безопасно готвене
  • С вкус към живота
  • Морковите съдържат голям избор  полезни витамини и минерали, включително витамини А, С и К. Витамин  С е добре известен като имуностимулант, а витамин А е главен защитник на зрението. Наред с витамини, морковите  са богати на  минерали като калий, калций и желязо. Калцият допринася за здрави кости, докато желязото обогатява кръвните клетки.

    Морковите могат да помогнат  за намаляване на лошия холестерол, увеличаване  здравето на сърцето и значително намаляване рисковете от  сърдечна недостатъчност. Наличието на бета-каротин помага за намаляване на заболеваемостта от рак. Установено е, че високото съдържание на фибри в морковите може да помогне за намаляване на случаите на рак на дебелото черво до 24%.

    Съдържанието на витамин А в морковите също допринася за по-добро здраве на белия дроб. Ричард Бейбът, професор в университета в Канзас, отбелязва, че пациентите, които страдат от емфизем  имат дефицит на витамин А, който дефицит увеличава разграждането на белодробната тъкан. Той казва:“Има много хора, които живеят до 90 години и са пушачи. Защо? Вероятно заради диетата си. Пушачите, които включват здравословни, сурови храни в менюто си, в това число моркови,  имат по-голям шанс за борба с химичните съединения на цигарите.“

    Малко са храните, които са полезни,  вкусни и лесни за ядене. Морковите напълно отговарят на тези изисквания. Те са хрупкави, цветни и имат неутрално сладък, но чист вкус и аромат.Тези, които се опитват да намалят теглото си, ще открият, че морковите задоволяват глада лесно, тъй като съдържат много обемисти влакна, които изпълват стомаха.

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.