Домати

 
Последни от Зеленчуци
  • Върнете часовника: 6 крайно полезни навика за безупречна кожа
  • Есенен детокс: консумирай задължително за зима без болести
  • 7 вкусни храни, с които със сигурност ще топите мазнини
  • 5 практични съвета за здравословно и безопасно готвене
  • С вкус към живота
  • Доматите са вкусни, полезни и със сигурност най-широко консумираните зеленчуци. Пресните зрели домати са безценен източник на много хранителни вещества. Те са богати на витамин С, който укрепва имунната система и ни прави устойчиви на вирусни заболявания като същевременно допринася за изгарянето на мазнини.

    Доматите са отличен източник на антиоксиданти, от които най-висока концентрация има каротиноида ликопен. Доказана е връзката между ликопен, неговите антиоксидантни свойства,и костното здраве.

    Ликопенът особено успешно се бори с рака на дебелото черво и простатата. Комбинацията от антиоксиданти и другите хранителни вещества  в доматите е източник на  забележителни ползи. Тази комбинация се бори с рака на гърдата, както и с рака на белия дроб и панкреаса. Добре е да ядем домати всеки ден, за да си осигурим добра превенция срещу рака.
    Трябва да имаме предвид, че ликопенът е мастноразтворим и е добре да ядем доматите със зехтин или друга полезна мазнина.
    Който приема достатъчно ликопен и бетакаротин през летните месеци, предпазва по естествен път кожата си от вредните УВ лъчи.
    Приемът на домати отдавна е свързан и със здравето на сърцето. Пресните домати и доматените сокове спомагат за намаляване на общия холестерол, LDL холестерола и триглицеридите. В допълнение е наблюдавано, че доматите предотвратяват нежеланото слепване (сумиране) на тромбоцитните клетки в кръвта – фактор, който е особено важен за понижаване на риска от сърдечни проблеми като атеросклероза.

    Според рейтинговата система на храните доматите се считат за много добър източник на калий.
    Калият помага да се предпазим от високо кръвно налягане и понижава риска от развитие на сърдечно заболяване. Една порция домати ни осигурява повече от 10% от дневната хранителна нужда от калий.

    Консервираните домати, доматеното пюре и сок са също толкова ценни, тъй като при нагряване  те не губят здравословните си вещества.

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.