Здравословното готвене

 
Последни от Здравословно хранене
  • Върнете часовника: 6 крайно полезни навика за безупречна кожа
  • Как да поддържаме МЛАДЕЖКА и красива кожа
  • 5 супер храни с отрицателни калории: най-доброто и най-колоритното за вашата здравословна диета
  • Есенен детокс: консумирай задължително за зима без болести
  • Какво се случва ако имате недостиг на магнезий
  • Най-напред, ако искаме  да се храним здравословно, трябва да се спазва следното правило:

    при всяко ядене да се консумират и сурови зеленчуци, които се консумират в самото начало.

     

    Хората, които страдат от колит, както и тези, на които временно е забранена консумацията на сурови зеленчуци, могат да компенсират липсата им, заменяйки ги с чаша зеленчуков сок.

     

    По нашите географски ширини, обаче, особено през зимата, е абсолютно задължително освен суровите зеленчуци, които осигуряват на организма витамини и ензими, да се подкрепим и със сготвена храна, която със своята топлина помага на тялото да спести много енергия.

     

    За да се предотврати все пак загубата на ензими, минерали и витамини, от първостепенна важност е да се използват такива начини на готвене, при които в най-голяма степен се запазват качествата и жизнеността на храните.

     

    При температура над 90 градуса повечето от витамините се разрушават.

    Витамин С изчезва още при 60 градуса, мастноразтворимите витами, сред които и особено ценният витамин D, както и ензимите, се разрушават в диапазон 45-75 градуса, което показва колко е важно, например, когато в менюто си включвате готвено зеле, винаги да изяждате и известно количесво сурово зеле.

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.