Здравословен хранителен план

 
Последни от Здравословно хранене
  • Едно решение за всички състояния на кожата
  • Върнете часовника: 6 крайно полезни навика за безупречна кожа
  • 10 години по-млада
  • 5 супер храни с отрицателни калории: най-доброто и най-колоритното за вашата здравословна диета
  • Есенен детокс: консумирай задължително за зима без болести
  • Трябва да се примирим! Не съществува такова чудо като магическо хапче за отслабване. Диетите единствено ни правят гладни и нещастни и имат съмнителен ефект, а лекарствените продукти и хранителни добавки крият много здравословни рискове.
    Здравословното хранене не е прищявка за седмица или месец, то е начин на мислене, един много по-енергичен и пълноценен живот без изтощителни лишения.

    Здравословният хранителен план задоволява нуждите на тялото на клетъчно ниво, за да изпълнява без усилия сложните химични процеси, които протичат в него. Той насърчава оптимално здраве на органите и така намалява риска от сърдечно-съдови и други заболявания.

    В най-общи линии здравословният хранителен план:

    • поставя ударение на консумацията на плодове, зеленчуци, подправки, много вода, пълнозърнести храни и нискомаслено кисело мляко
    • включва боб и бобови храни, ядки, семена и яйца
    • включва в ограничени количества тлъсти риби, морски деликатеси и постно птиче месо
    • има ниско съдържание на наситени мазнини, транс-мазнини, холестерол, сол (натрий) и добавени захари
    • изключва бързи въглехидрати и преработени храни
    • контролира размера на порциите

    Калории

    По правило, за да отслабваме, трябва да намалим броя калории, които приемаме от храни и напитки (енергия, която получаваме) и повишим нашата физическа активност (енергия, която изразходваме).

    За загуба на тегло от половин до един килограм на седмица, дневното количество приети калории трябва да бъде намалено с 500 до 800 калории.

    • Хранителни планове, които съдържат 1,000-1,300 калории на ден ще помогнат на повечето жени да отслабнат безопасно.
    • Хранителни планове, които съдържат 1,300-1,800 калории са подходящи за мъже, както и за жени, които се упражняват редовно.
    Разбира се, трениращите мъже и жени имат нужда от повече калории, за да изграждат мускулна маса, която респективно изгаря допълнително енергия.

    Ако ядем по 1200 – 1300 калории калории на ден, но не отслабваме, трябва да се консултираме с лекар за евентуални проблеми с щитовидната жлеза, които могат да забавят метаболизма. Хранителен режим с по-малко от 800 калории на ден не се препоръчва, защото крие повече потенциални здравословни рискове отколккото ползи.

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.