Засищащи храни с по-малко от 300 калории

 
Последни от Здравословно хранене
  • Едно решение за всички състояния на кожата
  • Върнете часовника: 6 крайно полезни навика за безупречна кожа
  • 10 години по-млада
  • 5 супер храни с отрицателни калории: най-доброто и най-колоритното за вашата здравословна диета
  • Есенен детокс: консумирай задължително за зима без болести
  • Много храни съдържат по-малко от 300 калории на порция, но оставят усещане за глад малко след консумацията им, особено преработените храни и бързите закуски.
    За да сме сити по-дълго време, трябва да избираме храни, които осигуряват максимален обем при минимална калорийна плътност. Това са храните с естествено високо съдържание на вода и диетични фибри. Най-полезните опции включват плодове и зеленчуци, богати на хранителни вещества пълнозърнести храни и домашно приготвени супи.

    Плодове и зеленчуци

    Пресни или замразени, почти всички плодове и зеленчуци са с ниско съдържание на калории. Дори тези измежду тях, съдържащи скорбяла и богати на протеини, като картофи, зимна тиква и зелен грах, са по-ниско калорични от повечето храни. Това е така, защото тези храни са с високо съдържание на вода и баластни вещества, които заемат голям обем. Една чаша от почти всички плодове и зеленчуци има по-малко от 200 калории. С най-висока хранителна стойност и минимални калории са диня, горски плодове, тиквички, спанак, броколи, карфиол, моркови, цвекло, листни зеленчуци, ябълки, царевица, краставици и зелен фасул.

    Домашно приготвени супи

    Повечето супи са с ниско съдържание на калории, но заемат голям обем, което помага да се поддържа чувството за ситост по-дълго време. В действителност, много супи предлагат по-малко от 200 калории за порция. Според изследване, публикувано през ноември 2007 г. в „Appetite“,  супите увеличават ситостта и бързо потушават чувството на глад. В това проучване, участниците, които консумират супа като предястие, намаляват общия прием на калории от друга храна с 20 процента, в сравнение с членовете на групата, които не са консумирали супа преди хранене. Тези резултати са наистина значителни.

    Пълнозърнести храни

    Пълнозърнестите храни, каквито са зърнените култури, са отлична хранителна опция. Независимо дали ще изберем старомодната овесена каша или готово мюсли с обезмаслено мляко и сушени плодове, една добра порция предоставя по-малко от 300 калории. Пълнозърнестите храни са с високо съдържание на фибри, които се разширяват в тялото и увеличават чувството на ситост. Някои пълнозърнести храни имат ниска калорична плътност при невероятно богат хранителен профил. Примери за това са кафяв ориз, просо, елда, булгур и киноа. Всички те съдържат по-малко от 300 калории за порция, но снабдяват организма с есенциални аминокиселини, витамини и минерали. Това ги нарежда сред най-добрите приятели на всеки здравословен диетичен план.

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.