Витамин B и витамин B комплекс срещу стрес!

 
Последни от Здравословно хранене
  • Едно решение за всички състояния на кожата
  • Върнете часовника: 6 крайно полезни навика за безупречна кожа
  • 10 години по-млада
  • 5 супер храни с отрицателни калории: най-доброто и най-колоритното за вашата здравословна диета
  • Есенен детокс: консумирай задължително за зима без болести
  • Витамините от B група включват тиамин (витамин В1), рибофлавин (витамин В2), ниацин (витамин B3), пантотенова киселина (витамин В5), пиридоксин (витамин В6), фолиева киселина (витамин В9), цианокобаламин (витамин В12), биотин, холин, инозитол и PABA.

    Тези витамини са от съществено значение за разграждането на въглехидратите до глюкоза (осигуряване на енергия за организма) и разграждането на мазнините и протеините (подпомагане на нормалното функциониране на всички процеси в организма).

    Те са отговорни за  нервната система, мускулния тонус и здравето на стомашно-чревния тракт, кожата, косата, очите, устата и черния дроб.
    Витамин B-6 и фолиевата киселина насърчават образуването на червените кръвни клетки. Витамини B-1, B-12 и B-3 подпомагат нервната система. Витамини B-2 и В-3 насърчават  здравето на кожата. Витамини B-1 и B-3 са важни за нормалния апетит.

    Тъй като B витамините са разтворими във вода и тялото не може да ги съхранява, е важно да си набавяме тези нутриенти всеки ден чрез нашата диета. Правилното, здравословно хранене може да ни осигури добри количества от тези безценни витамини.

    Храните богати на витамини от група В са яйца и дроб ( В6, В12 и В9), различни видове сьомга ( В6, В12 и В9), раци и морска храна ( В12 и В6), готови зърнени храни и пълнозърнест хляб (В6, В9 и В12 ).

    Бобовите растения и зелените листни зеленчуци, заедно с някои плодове и ядки, са богати на биотин и витамин В5. Отлични източници на витамин В2 или рибофлавин са броколите, спанакът, брюкселското зеле, гъбите, бадемите и соята.
    Цвеклото и фъстъците съдържат ниацин или витамин В3. Цитрусовите плодове като портокали и грейпфрут са богати на фолиева киселина.

    Дефицитът на витамини от тази група обикновено се проявява в объркване, стрес, нервни напрежения, анемии или дерматит в зависимост кой от витамините е в недостиг.

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.