Тиквено семе

 
Последни от Здравословно хранене
  • Едно решение за всички състояния на кожата
  • Върнете часовника: 6 крайно полезни навика за безупречна кожа
  • 10 години по-млада
  • 5 супер храни с отрицателни калории: най-доброто и най-колоритното за вашата здравословна диета
  • Есенен детокс: консумирай задължително за зима без болести
  • Тиквеното семе също като тиквата е изключително полезно.

    Вкусните семки имат високо съдържание на протеини, витамини от група В, и витамини А, С, D, Е, К, ниацин и фолат. Тиквеното семе е отличен източник на омега-3 мастни киселини и минерали като магнезий, калий, цинк, фосфор, манган и калций.
    Тиквеното семе е известно със способността да подобрява концентрацията и се използва се като превантивна мярка срещу депресии и неврози поради високото съдържание на аминокиселината триптофан.

    Тиквените семки имат едно от най-високите нива на фитостероли сравнени с други семена и  ядки, които консумираме.
    Фитостеролите са растителни стероли и станоли, които са структурно подобни на холестерола от животински произход. Поради сходството, фитостеролите могат да инхибират абсорбцията на холестерола в стомашно-чревния тракт, ако се консумират в достатъчно големи количества и так а да помогнат за намаляване на LDL(лошия)холестерол.

    Тиквените семки са отлична храна за подобряване на тена на кожата и за лечение на акне. Основните хранителни елементи в семената, които са от полза за нашата кожа и коса са цинк, селен, есенциални мастни киселини и витамин Е.

    Цинкът в тиквените семки предпазва мембраната на кожните клетки и  поддържа нивото на колаген, което води до по-млада и свежа кожа. Обикновено проблемите с мазна кожа или акне се свързват с дефицит на цинк в организма.

    Селенът осигурява мощна антиоксидантна защита на кожата срещу UV увреждане, замърсяване и други щети нанесени от околната среда. Макар бразилските ядки да са може би най-добрият източник, тиквено семе също съдържат прилични нива на селен.

    Витамин Д в диетата помага при лечение на други кожни проблеми като псориазис и екзема.

    Тиквените семки са с високо съдържание на незаменими мастни киселини омега-3, които улесняват работата на сърцето и предпазват от сърдечно съдови заболявания.

    Най-малко две проучвания са показват, че редовният прием на  тиквени семки може да помогне за предотвратяване на най-често срещания вид камъни в бъбреците – калциеви оксалатни камъни.
    Прием от 5 до 10 грама дневно има доказан благоприятен ефект за предотвратяване образуването на бъбречни камъни.

    Тиквените семки могат да бъдат от полза за хората, страдащи от артрит. Изследванията показват, редовната консумация има подобен ефект с противовъзпалителното лекарство индометацин.
    Тиквените семки все пак, за разлика от индометацин, не повишават нивото на липидите.

    При наднормено тегло е хубаво да се приемат в ограничено количество поради високата им калоричност – около 600ккал за 100 грама.

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.