Протеинова диета?

 
Последни от Диети
  • 5 супер храни с отрицателни калории: най-доброто и най-колоритното за вашата здравословна диета
  • Супер храни и вкусове за уелнес и дълголетие и моите чудесни 69 рецепти с тях
  • За захарта и други демони
  • Кои са най-добрите храни за кожа гладка като коприна
  • Какво НЕ знаете за готвенето на пара
  • На всички ни е обяснявано, че протеинът е супер хранително вещество, което ще ни направи стройни, здрави и силни.

    Ние се нуждаем от протеини, но не от свръх количество, тъй като не всички високо протеинови храни са непременно здравословни.

     

    Защо имаме нужда от протеин?
    В ДНК-то на всяка наша клетка се съдържа код, който указва какви протеини да се синтезират.

    Протеините имат много различни роли в организма – някои изграждат тъканите и мускулите като колаген, други улесняват контакта или движението, а трети действат като ензими, сигнали, рецептори или превозвачи.

    За да синтезираме всички тези протеини, ние трябва да консумираме протеини, които да разградим на съставните им аминокиселини.

     

    Високо протеинови диети
    Високо протеинови храни са склонни да бъдат с нисък гликемичен товар.

    Това е единственото хубаво нещо при тях. Те избягват храни с опасно висок гликемичен индекс като рафинирани въглехидрати – захар, бял ориз и бяло брашно.

    Лимитирането на рафинирани и опаковани храни естествено води и до ограничаване на опасните транс мазнини.

    Важно е да помним, обаче, че точно както излишните калориите от въглехидрати и мазнини, така и калориите от протеини, които тялото не може да използва веднага за енергия, се съхраняват като мазнини.

    Рафинирани въглехидрати са празни калории, които се абсорбират бързо и водят до преяждане.

    Храните, които имат по-високо съдържание на протеини, фибри, и / или устойчиво нишесте, осигуряват фактора на ситост, което липсва при рафинирани въглехидрати.

    Те помагат за предотвратяване на резките пикове и спадове на кръвната захар, така че не изпитваме нужда от допълнителни закуски ( калории ) между храненията.

    Високо протеиновите диети могат да бъдат успешни за загуба на тегло в краткосрочен план, но тъй като са изцяло фокусирани върху животински храни, те са опасни в дългосрочен план.

    Над 15 000 изследвания на 3500 учени наблюдават пряка връзка между ниско въглехидратните високо протеинови диети и повишен риск от сърдечно-съдови заболявания, рак и преждевременна смърт.

     

    Консултирай се как да снабдяваш тялото си с адекватно количество здравословни протеини.

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.