Супер хранене с Киноа

 
Последни от Здравословно хранене
  • Едно решение за всички състояния на кожата
  • Върнете часовника: 6 крайно полезни навика за безупречна кожа
  • 10 години по-млада
  • 5 супер храни с отрицателни калории: най-доброто и най-колоритното за вашата здравословна диета
  • Есенен детокс: консумирай задължително за зима без болести
  • Киноа произхожда от района на Андите – Еквадор, Боливия, Перу и Колумбия.

    Въпреки че се определя като зърнена култура, тя е близък родственик на спанака и цвеклото и с пълно право е считана за супер храна.

    Киноа съдържа перфектния баланс от всички 9 аминокиселини от жизнено значение за човешкия организъм, сред които L-лизин, която се намира почти единствено в рибата и месото.

    Тя е с високо съдържание на фибри, фосфор, желязо и магнезий.

    Има нисък гликемичен индекс, което я прави подходяща за диабетици.

    Киноа не съдържа глутен и се усвоява безпроблемно от организма.

    Съществуват над 100 вида киноа, като най-популярните са черна, червена и бяла. Широко разпространена у нас е бялата киноа.

    Киноа се вари като ориз, в съотношение 1:2 като преди това обилно се изплаква с вода, за да се отмият сапонините, които предпазват зрънцата.

    Киноа може да участва в състава на различни закуски ( с плодове, ядки и семена ), ястия със зеленчуци, основа на салати или допълнение към бобови храни.

    Киноата, наред с пресните плодове и зеленчуци, както и бобовите храни, трябва да стане задължителна част от менюто на нашите деца.

     

    Пусни здравето в кухнята още сега и поръчай 7 супер рецепти с КИНОА…

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.