Супер фит супер фууд

 
Последни от fit-foodss
  • Върнете часовника: 6 крайно полезни навика за безупречна кожа
  • Есенен детокс: консумирай задължително за зима без болести
  • 7 вкусни храни, с които със сигурност ще топите мазнини
  • По-ценна от злато
  • Уикенд закуска
  • Маслините са богати на мононенаситени мазнини и осигуряват на организма желязо, витамин E, витамин А и фибри. Те съдържат още редица флавоноиди и феноли, които имат противовъзпалителни свойства. Маслините, които са естествено лилави или черни, са богати и на антоцианини.

    Зехтинът е ключов компонент на „средиземноморската диета“, която се препоръчва за намаляване на риска от сърдечно-съдови заболявания и затлъстяване.

    Хранителни факти:
    Една голяма узряла маслина осигурява 5 калории, от които 0,3 г въглехидрати, 0 г белтъчини, 0,5 г мазнини, 0,1 г диетични фибри, 18 IU витамин А, 38 мг натрий и 4 мг калций.
    Една супена лъжица зехтин дава 124 калории, 0 г въглехидрати, 0 г белтъчини, 14 г мазнини и 0 грама диетични фибри.

    Ето седем причини да консумираме маслини редовно:

    Сърдечно-съдови ползи

    Когато свободните радикали окисляват холестерол, кръвоносните съдове се повреждат и в артериите се натрупва мазнина, което може да доведе до сърдечен пристъп. Антиоксидантните хранителни вещества в черните маслини възпрепятстват това окисление на холестерола, като по този начин помагат за предотвратяване на сърдечно-съдови заболявания. Мазнините в маслините са от мононенаситени вид, за който е установено, че намалява риска от атеросклероза и увеличава добрия холестерол.

    Превенция на рака

    Черните маслини са чудесен източник на витамин Е, който има уникалната способност да неутрализира свободните радикали в тялото. Комбинацията със стабилни, момоненаситени мазнини, каквито са тези в маслините, може да направи клетъчните процеси сравнително по-безопасни. При такива процеси като митохондриално производство на енергия, клетките не са защитени от действието на свободните радикали. Ако ДНК на клетката се повреди, тя лесно може да мутира и да стане ракова. Проучванията показват, че диети, допълвани с маслини или маслиново масло, намаляват риска от рак на дебелото черво в пъти.

    Грижа за кожата и косата

    Черните маслини са богати на мастни киселини и антиоксиданти, които подхранват, хидратират и предпазват. Главен сред тях е витамин Е. Независимо дали се прилага локално или го поглъщаме, витамин Е защитава кожата от ултравиолетови лъчи и по този начин я предпазва от рак и преждевременно стареене.

    Кости и съединителна тъкан

    Противовъзпалителните възможности на мононенаситени мазнини, витамин Е и полифенолите в маслините също могат да облекчат симптомите на астма, остеоартрит и ревматоиден артрит. Зехтинът също така съдържа химикал, наречен олеокантал, който действа като болкоуспокояващо подобно на ибупрофен.

    Здравето на храносмилателния тракт

    Зехтинът има подчертано благоприятен ефект при язви и гастрити. Той активира секрецията на хормони от жлъчката и панкреаса много по-естествено от синтетични лекарства, като по този начин намалява честотата на образуване на камъни в жлъчката. Една чаша маслини също съдържа 17% от необходимата дневна доза фибри, което поддържа всяка една част на храносмилателния тракт в идеален баланс.

    Добър източник на желязо

    Черните маслини са много богати на желязо. Способността на червените кръвни клетки да пренасят кислород в тялото се дължи на присъствието на желязо. Ако страдаме от липса на желязо, нашите тъкани не получават достатъчно кислород и изпитваме непрекъснато студ или слабост. Желязото също играе важна роля в производството на енергия. То е неделима част от редица ензими, включително желязна каталаза, желязна пероксидаза и цитохром ензими. Помага също така за производството на карнитин, неесенциална аминокиселина, важна за усвояването на мазнините. Като капак на всичко, правилното функциониране на имунната система зависи от наличието на достатъчно желязо.

    Здраве за очите

    Една чаша черни маслини съдържа десет процента от дневните препоръчителни количества витамин А, който е от решаващо значение за здрави очи. Достатъчни количества от този витамин са естествена защита срещу катаракта, дегенерация на макулата, глаукома и други свързани с възрастта очни заболявания.

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.