Сини сливи за десерт

 
Последни от Здравословно хранене
  • Едно решение за всички състояния на кожата
  • Върнете часовника: 6 крайно полезни навика за безупречна кожа
  • 10 години по-млада
  • 5 супер храни с отрицателни калории: най-доброто и най-колоритното за вашата здравословна диета
  • Есенен детокс: консумирай задължително за зима без болести
  • Зимата е безспорно сезонът на сушените плодове.
    Сините сливи, освен вкусни, са и много полезни. Те имат не малко лечебни свойства познати в народната медицина. Сините сливи съдържат множество витамини: В1, В2, РР, С, провитамин А,  както минерали и микроелементи като натрий, калий, магнезий, фосфор и желязо.
    Сините сливи се консумират освен пресни, така и сушени.
    Сушените сливи запазват състава на полезни вещества, но са по-богати на захари и органични киселини и имат значително по-висока енергийна стойност от пресните – 264 калории в 100 грама.
    Сините сливи са изключително полезни при авитаминози и анемии, особено при желязодефицитна анемия. Те са незаменим помощник при проблеми с освобождаване на червата и очистването на стомашно чревния тракт.
    Поради слабителното си действие, се препоръчват в диети за отслабване.

    Сините сливи имат и антибактериални свойства и подпомагат процесите на възстановяване на организма след физически натоварвания или умствена умора.

    Според множество изследвания една слива съдържа такова количество антиоксиданти, колкото 100 грама боровинки!

    Сливите се препоръчват и като пикочогонно, жлъчкогонно, хипотензивно, антисклеротично и противодиабетично стредство. Компот от сини сливи пък помага при заболявания на черния дроб, бъбреците и сърцето.
    Сушените сливи са полезни при склероза.
    След всичките тези полезни качества е повече от ясно, че не бива да пренебрегваме сините сливи в нашия здравословен хранителен план.

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.