Шамфъстък срещу стрес

 
Последни от Здравословно хранене
  • Едно решение за всички състояния на кожата
  • Върнете часовника: 6 крайно полезни навика за безупречна кожа
  • 10 години по-млада
  • 5 супер храни с отрицателни калории: най-доброто и най-колоритното за вашата здравословна диета
  • Есенен детокс: консумирай задължително за зима без болести
  • Знаете ли че 26 февруари е международен ден на шамфъстъка?  Ненапразно тази малка, вкусна ядка се радва на собствен празник в календара.

    Шамфъстъкът е член на семейство кашу и като повечето ядки не съдържа холестерол. Освен много вкусен, шам фъстъкът е пълен с полезни хранителни вещества – една  порция шам фъстък (около 45 ядки) съдържа над 10% от дневните нужди от диетични фибри, магнезий, мед, манган, тиамин, калий,  фосфор, и B витамини .

    Вкусните зелени ядки са с високо съдържание на мононенаситени мазнини, добри мазнини, които ни помагат  да се справим с лошия холестерол и предпазим от сърдечни проблеми.  Една порция шамфъстък на ден може да намали риска от някои видове рак.
    Мед, магнезий и всички витамини от Б група в шамфъстъка укрепват имунната  система и поддържат организма  устойчив към редица заболявания. Много ефикасен е при справяне със щетите от стреса.

    Шамфъстъкът съдържа два уникални каротеноида, които не срещат често в други ядки. Каротеноидите лутеин и зеаксантин действат като защитни антиоксиданти. Антиоксидантите са вещества, които предпазват тъканите от свободните радикали в организма. Лутеинът и зеаксантинът са свързани със здравето на очите и намаляване на риска за развитието на свързана с възрастта макулна дегенерация, която е водеща причина за редица зрителни увреждания и придобита слепота.
    Други антиоксиданти, които влизат в състава на шамфъстъка са катехини ( често се срещат в чая), антоциани( в червенотро вино)  и изофлавони( в соята).

    Шамфъстъкът е добър източник на фосфор, който заедно с калция има ключова роля в заздравяването на костите и зъбите. Фосфорът играе  роля, свързана с енергийния метаболизъм и с различни ензимни процеси в тялото. Ядката е богата и на Витамин B1, който е препоръчителен за правилно функциониране на сърцето, нервната система и мускулите.

    Шам фъстъкът е най-богат на фибри и най-беден на калории сравнен с всички други ядки, което го прави отлично допълнение към всяко диетично меню.

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.