Сусам

 
Последни от Здравословно хранене
  • Едно решение за всички състояния на кожата
  • Върнете часовника: 6 крайно полезни навика за безупречна кожа
  • 10 години по-млада
  • 5 супер храни с отрицателни калории: най-доброто и най-колоритното за вашата здравословна диета
  • Есенен детокс: консумирай задължително за зима без болести
  • Това малко семенце може да помогне при много големи проблеми.

    Сусамът е обичан и ценен още от древността, когато е използван главно в кулинарията и медицината.

    Сусамовото семе придава уникален аромат на всяко ястие, към което се добави – салати, задушени зеленчуци, месо, пиле, суши и риба.
    Традиционно се поръсва върху хлябове и сладкиши.
    Сусамовият тахан, който е основна съставка на хумуса, се приготвя от сусамово семе.
    Освен много вкусни, сусамовите семена са и много полезни !

    Богат на мед, калций, магнезий, манган, желязо, фосфор, цинк и диетични фибри, сусамът е препоръчителен за всеки хранителен план. Ако се яде суров, сусасмът облекчава болки,  подувания, симптоми на артрит, укрепва костите и ставите.
    Ненаситените мастни киселини в сусамовото семе допринасят за понижаване на високото кръвно налягане, като по този начин се намалява риска от инфаркт и мозъчен инсулт.
    Сусамът предотвратява анемии, стимулира функцията на бъбреците, подобрява количеството и качеството на спермата.
    Високото съдържание на цинк подобрява имунната система и засилва метаболизма в организма.
    Сусамът трябва да бъде ежедневно допълнение към храната при жени в менопауза, бременни жени и малки деца заради високото си съдържание на фолиева киселина.
    Фосфор, калций и магнезий, както и витами от В група, се грижат за състоянието на косата, кожата и ноктите, предпазват от депресии и страхови неврози, подобряват съня.
    Сусамовото мляко може да замести кравето мляко при хора с непоносимост към лактоза.

    Сусамовото семе бързо гранясва оставено на стайна температура. За да се запази свежестта му,  трябва да се сухранява в хладилник или херметически затворен контейнер.

    Сусамовото семе е много лесно за препичане. Слагат се 1 – 2 лъжички сусам в тиган на умерен огън за минута, две докато леко покафенее. В този вид може да се добавя към салати за изключителен вкус и аромат, към извара, яйца и задушени зеленчуци, като декорация на соленки и подправка за оризови ястия.

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.