Това, което ни прави дебели

 
Последни от Здравословно хранене
  • Върнете часовника: 6 крайно полезни навика за безупречна кожа
  • Как да поддържаме МЛАДЕЖКА и красива кожа
  • 5 супер храни с отрицателни калории: най-доброто и най-колоритното за вашата здравословна диета
  • Есенен детокс: консумирай задължително за зима без болести
  • Какво се случва ако имате недостиг на магнезий
  • Най-модерните хранителни изследвания твърдят, че всички въглехидрати са лоши, но от трите макронутриента, които осигуряват калории в нашата диета (въглехидрати, протеини и мазнини), въглехидратите са основният източник на гориво за организма. Те са отговорни за правилното функциониране на сърцето, храносмилането, дишането, движението и мисленето.

    Около 70 на сто от дневния прием на калории трябва да идва от добри (сложни) въглехидрати.

    Простите въглехидрати са тези, които ни убиват.

    И двата вида въглехидрати са захари. И двата се усвояват и се превръщат в глюкоза, която се използва от организма за енергия: в кръвта като глюкоза или в мускулите и черния дроб под формата на гликоген. Когато се консумират в излишък, въглехидратите се превръщат в мазнини.

    Простите въглехидрати включват захар, меласа, мед, алкохол, бял хляб, бели тестени изделия, бял ориз, пържени чипове, сладки зърнени култури, плодови сокове, бонбони и мляко. Най-простите въглехидрати са хранително празни, защото след преработка са напълно лишени от фибри, минерали и витамини. Те се усвояват много бързо от организма и водят до рязък скок в нивото на кръвната захар.
    В отговор на този скок, панкреасът изпомпва допълнително инсулин за транспортиране на глюкозата към клетките в цялото тяло. Този процес води до разклащане нивата на инсулин и кръвна захар и ни оставя чувство на умора и глад за допълнително прости въглехидрати.

    Излишното количество глюкоза се преобразува в черния дроб до триглицериди, които увеличават риска от сърдечно-съдови заболявания.

    И тъй като простите въглехидрати се усвояват толкова бързо, излишната захар се складира като мазнини. Поради тези причини, най-простите въглехидрати са лош избор на храна.

    За разлика от тях, сложните въглехидрати като зеленчуци, пълнозърнест хляб и макаронени изделия, боб, грах, кафяв ориз, сладки картофи, овес, плодове и пълнозърнести житни растения, са питателна и полезна храна. Те са заредени с фибри, витамини, минерали и микроелементи. За разлика от простите въглехидрати, сложните въглехидрати предизвикват балансирано и контролирано освобождаване на захар в организма. Това бавно освобождаване дава на тялото повече време, за да се използват въглехидратите като гориво и като резултат, по -стабилен инсулин и по- малко натрупване на мазнини.

    Така че, ако консумираме тези сложни естествени въглехидрати, ще имаме повече енергия през целия ден, без да трупаме излишни килограми.
    Доколкото въглехидратите са комплексни, те не натоварват диетата ни.

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.