Ползите от мед в менюто

 
Последни от Здравословно хранене
  • Едно решение за всички състояния на кожата
  • Върнете часовника: 6 крайно полезни навика за безупречна кожа
  • 10 години по-млада
  • 5 супер храни с отрицателни калории: най-доброто и най-колоритното за вашата здравословна диета
  • Есенен детокс: консумирай задължително за зима без болести
  • Медта е важен и съществен елемент за ежедневната диета. Набавянето на този минерал има огромно значение по различни причини. На първо място, медта участва в изграждане на костите и производството на съединителна тъкан. Също така, тялото използва мед, за да кодира различни ензими, които отговарят за определени функции в тялото, като например производство на меланин и освобождаването от свободните радикали, които могат да доведат до рак.

    Хранителни източници, които са богати на мед:

    Черен дроб

    Черният дроб е може би най-богатият хранителен източник на мед. Животинският черен дроб е пълен с витамини и минерали и осигурява около 15 мг мед за 100 грама, но ако не обичаме дроб, можем да си набавяме този ценен минерал от някои морски дарове или растителни източници.

    Сусамов тахан и сусамово семе

    Сусамовото семе е чудесен източник на ценния минерал. Сусамовото семе осигурява около 7,75 мг мед за 100 грама. Често използван за приготвяне на хумус, сусамовият тахан съдържа около 0,24 мг мед на супена лъжица.

     Стриди

    Друг богат източник на мед са стридите. Те съдържат от порядъка на 1 до 8 мг мед на всеки 100 грама порция.Дивата източна стрида осигурява най-голямо количество мед за порция.

     Шоколад

    Шоколадът и какаото на прах са богати на мед. Те са прекрасни и вкусни източници, от които можем да получим нашата препоръчителна дневна доза от мед. Всяка порция от 100 грама съдържа 3,8 мг мед. По-здравословна опция е черният шоколад, който е с високо съдържание на какао и малко добавена захар.

     Омари и калмари

    Омарите и калмарите са друг вкусен начин да си набавим необходимите количества мед на ден. Калмарите осигуряват около 2,5 мг мед за всяка порция от 100 грама, докато омарите – около 1,9 мг.

     Ядки

    Ядките са прекрасен и здравословен източник на мед. Кашуто, което имат 2,2 мг мед на 100 грама порция, е най-богато на този важен минерал. Други богати на мед и вкусни ядки са лешници, орехи, бразилски орехи, шам фъстък, кедрови ядки, фъстъци и бадеми.

    Слънчогледови семки

    Слънчогледовите семки са също чудесен източник на мед. Те имат 1,8 мг мед на 100 грама порция.

    Сушени билки и подправки

    Повечето сушени билки са богати на мед. Сред тях са майорана, риган, мащерка и магданоз.

    Дефицит на мед

    Препоръчителната дневна доза на медта е 2 милиграма. Дефицитът на този минерал е много опасен и при екстремни обстоятелства може да причини големи щети и дори смърт. Недостигът на мед може да доведе до проблеми като болки в ставите, остеопороза, слаба имунната система, анемии и загуба на коса.

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.