Наситеност с хранителни вещества

 
Последни от Здравословно хранене
  • Върнете часовника: 6 крайно полезни навика за безупречна кожа
  • Как да поддържаме МЛАДЕЖКА и красива кожа
  • 5 супер храни с отрицателни калории: най-доброто и най-колоритното за вашата здравословна диета
  • Есенен детокс: консумирай задължително за зима без болести
  • Какво се случва ако имате недостиг на магнезий
  •  

    Резултатите по наситеност с хранителни вещества се основават на наличните фитохимикали, антиоксидантно действие и общо съдържание на витамини и минерали в храните.

    100 точки = най-висока наситеност с хранителни вещества

    0 точки = най-ниска наситеност с хранителни вещества

     

    100

    Тъмнозелени листни зеленчуци – кeйл, синапени листа, листа от зелено зеле, салатно цвекло, кресон, спанак, рукола

    95

    Други листни зеленчуци – маруля, бок чой, зеле, брюкселско зеле, аспержи, броколи, зелен боб, млечен грах, грах

    50

    Други зеленчуци, богати на хранителни вещества – цвекло, патладжан, артишок, гъби, лук, репички, червени и жълти чушки, цикория, карфиол, моркови, домати

    45

    Пресни плодове – ягоди, боровинки, други зърнести плодове, сливи, портокали, пъпеш, киви, ябълки, череши, ананас, праскови, круши, грозде, банани

    40

    Бобови растения – леща, зрял боб, едър бял фасул, черен фасул, шарен фасул, сух грах, зелена соя, нахут

    30

    Сурови ядки и семена – слънчогледово семе, тиквено семе, сусамено семе, ленено семе, бадеми, кашу, орех, шам фъстък, пекан ( американски орех ), лешници

    25

    Цветни скорбялни зеленчуци/бели картофи – овесени ядки, ечемик, кафяв и див ориз, елда, просо, киноа, булгур, пълнозърнест хляб, бели картофи

    18

    Риба

    15

    Обезмаслени млечни продукти

    15

    Яйца

    15

    Дивечово месо и птици

    8

    Пълномаслени млечни продукти

    6

    Червено месо

    6

    Рафинирани зърнени продукти

    3

    Сирене

    1

    Рафинирано олио

    0

    Рафинирани сладкиши – бисквити, кекс, сладки, бонбони, газирани напитки

     

    Една от най-интересните области на изследвания през последните години е свързана с лечебната полза на кръстоцветните зеленчуци – те включват зеленчуци от семейството на зелето и други като кейл, кресон, рукола, карфиол и бок чой.

    В сравнение с останалите храни, кръстоцветните зеленчуци имат най-мощно противораково действие. Те действат като антиоксиданти в организма ни, което означава, че неутрализират свободните радикали, обезвреждат ги и така намаляват риска от рак.

    Освен това, хранителните вещества в кръстоцветните зеленчуци активират системата за контрол на антиоксиданти на собствения ни организъм.

    Тези уникални съединения циркулират в организма от 3 до 5 дни след консумацията им, като осигуряват защита и ‘зареждат‘ многобройни системи в организма, давайки им възможност да функционират по-ефикасно.

    За да бъдете здрави и слаби, имате нужда от хранителен режим, богат на огромни количества хранителни вещества. Погрижете се сега!

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.