Магически микс от семена – лъжичка здраве всеки ден.

 
Последни от Здравословно хранене
  • Едно решение за всички състояния на кожата
  • Върнете часовника: 6 крайно полезни навика за безупречна кожа
  • 10 години по-млада
  • 5 супер храни с отрицателни калории: най-доброто и най-колоритното за вашата здравословна диета
  • Есенен детокс: консумирай задължително за зима без болести
  • Този фантастичен микс приготвяме съвсем лесно и можем да добавяме практически навсякъде, към салати, зеленчуци, кисело мляко, плодове и даже сандвичи. Резултатът е по-здравословна и вкусна закуска по всяко време.

    Смесваме 100 грама сусамово семе, 100 грама слънчогледово семе, 100 грама тиквено семе и 50 грама ленено семе и съхраняваме на сухо в херметически затворен контейнер. За вълшебен аромат на нашия микс, запичаме сусамовото семе за минута докато покафенее, и след това смесваме. Другите семена оставяме сурови.
    Сусамът е с високо съдържание на желязо, калций, магнезий, мед, селен, витамини В1 и Е, фолиева киселина и белтъчини. Според много изследвания със сусам можем да понижим нивото на лошия холестерол и кръвното налягане. Веществата, съдържащи се в сусама, се свързват с мастните киселини в черния дроб и помагат при стопяването на мазнините.

    Лененото семе е пълноценен източник на протеини и съдържа всичките осем незаминими аминокиселини, антиоксиданти, витамини В1, В3, В6, А, Е, С и цял букет от микроелементи -цинк, мед, манган, магнезий и желязо. Препоръчва се като добавка към храната на хора по време на диети, вегетарианци и спортисти.

    Тиквеното семе има високо съдържание на протеини, витамини от група В, и витамини А, С, D, Е, К, ниацин и фолат. Известно е като храна за ума, защото подобрява концентрацията и умствените способности.
    Семето на слънчогледа се грижи за здравето като набавя на организма внушителни количества селен, магнезий и витамин Е.

    Богат източник на протеини, фибри и мазнини, тази комбинация е нашето тайно оръжие срещу глада.
    Когато закусваме протеини и фибри, нашите енергийни нива се покачват бавно и сме сити по-дълго време. От друга страна, ако хапнем шоколадови бисвити, например, ще получим бърза енергия, но скоро пак ще огладнеем и ще тършуваме из хладилника.

    Още повече семената са пълни със здравословни ненаситени мазнини, включително омега-3 есенциални мастни киселини и витамин Е, което е чудесно за здравето на сърцето, външния вид и самочувствието!

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.