Малините

 
Последни от Здравословно хранене
  • Едно решение за всички състояния на кожата
  • Върнете часовника: 6 крайно полезни навика за безупречна кожа
  • 10 години по-млада
  • 5 супер храни с отрицателни калории: най-доброто и най-колоритното за вашата здравословна диета
  • Есенен детокс: консумирай задължително за зима без болести
  • Чудно вкусни, яркочервените малини са сред най-популярните плодове, отглеждани по целия свят. Те са богат източник на минерали и витамини от растителен произход, които са от съществено значение за оптимално здраве.

    Малините са с ниско съдържание на калории и наситени мазнини, но са богат източник на фибри и антиоксиданти. 100 г плодове съдържат само 52 калории, но 6,5 грама фибри (16% от препоръчителната ежедневна консумация).

    Малините съдържат значителни количества на  фенолни флавоноиди като антоцианини,  танини, кверцетин, галова киселина, кампферол и салицилова киселина. Научните изследвания показват, че тези антиоксидантни съединения имат потенциални ползи за здравето срещу рак, стареене, възпаление и нервно-дегенеративни заболявания.
    В допълнение към по-горе споменатите антиоксиданти, малините са богати също на няколко добри за здравето полифенолни флавоноиди  като лутеин или зеаксантин и бета-каротин в по-малки количества . Като цяло, тези съединения помагат  за защита на организма от стареене и превентират здравето на белите дробове.

    Пресните малини са отличен източник на витамин C, който е мощен естествен антиоксидант. 100 г плодове осигуряват 26,2 мг или около 47% от препоръчителния дневен прием на витамин C. Консумацията на плодове, богати на витамин С помага на организма да развие резистентност срещу инфекциозни агенти и да противодейства на влиянието на вредните свободни радикали.

    Малините са добър източник на  витамини като витамин А и витамин Е.
    Малината има най-висок капацитет сред плодовете на поглъщане на свободните кислородни радикали от около 4900 на 100 грама.

    Малините съдържат добро количество  минерали като калий, манган, мед, желязо и магнезий. Калият е важен компонент на клетките и телесните течности, който  спомага контролирането на сърдечния ритъм и кръвното налягане. Медта е необходима за производството на червени кръвни клетки.

    Те са богати  и на витамини от Б група и витамин К. Плодовете съдържат много добри количества витамин B-6, ниацин, рибофлавин и фолиева киселина. Тези витамини имат функция на ко-фактори и помагат на тялото в метаболизма на въглехидрати, протеини и мазнини.

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.