Кожа без проблеми

 
Последни от Здравословно хранене
  • Едно решение за всички състояния на кожата
  • Върнете часовника: 6 крайно полезни навика за безупречна кожа
  • 10 години по-млада
  • 5 супер храни с отрицателни калории: най-доброто и най-колоритното за вашата здравословна диета
  • Есенен детокс: консумирай задължително за зима без болести
  • За да имаме здрава и безпроблемна кожа, хранителният режим е от съществено значение. Има храни, които предразполагат възпаления по кожата, а други точно обратното – потискат ги, като почистват организма и доставят полезни за структурата и елементи.

    Появата на пъпки по кожата и акне се дължат най-вече на две причини. Това са допускане на системни грешки по отношение на храненето и инфектиране на мастните жлези на кожата и хормонален дисбаланс, които са взаимосвързани.

    Ако на лицето често се появяват пъпки, необходимо е да се ограничат мазните храни, особено пържените и месните, като колбаси, тлъсти меса, включително червеното месо и шунката. От режима следва да отпаднат и някои млечни прокукти като масло, сирене, кашкавал, сладоледи и сметана.
    Приготвянето на храна и салати трябва да става изключително и само със зехтин.

    Захарта и солта увреждат здравата кожа. Солта, освен че предразполага към повишено кръвно налягане, задържане на течнсти, отоци и подпухнал вид на лицето, спомага за появата на пъпки, особено когато е йодирана.
    Захарта и всички прости въглехидрати са враг номер едно на красивата кожа, което налага спазването на балансиран хранителен режим без излишни тестени изкушения, в това число шоколад, бисквитки, готови десерти, шейкове и безалкохолни напитки. Към тази група спадат рафинираните продукти като бяло брашно и бял ориз и произведените от тях храни. Което означава, че белият хляб, кифлите, баниците и дори солетите, не са подходящи храни при акне.

    Приемането на много течности е от ключово значение за добре изглеждаща кожа. Благодарение на водата, токсините се извеждат от организма, включително от кожата. Само отлично хидратираната кожа е способна да се справи с появяващите се временни проблеми.
    Приемът на зелен чай е много полезен. Той съдържа високо ниво на антиоксиданти, подпомага отслабването и борбата с акнето. Таниновата киселина, която съдържа зеленият чай, потиска възпалителните процеси и подуването на кожата, свива пъпките и предотвратява образуването на нови.

    Повече риба в менюто ще ни разкраси и втали. Мазните риби като сьомга и риба тон са богати на полиненаситени мастни киселини, които потискат възпалителните процеси. Омега-3 можем да си осигурим и чрез прием на хранителни добавки.

    Повечето плодове и зеленчуци, особено богатите на витамин А, по естествен път се грижат за здравето на кожата, освобождавайки организма от вредни токсични вещества и химикали.
    Особено полезни в това отношение са кайсии, авокадо, череши, портокали, диня, моркови, сладки картофи, спанак и ряпа. Да се доверим на природата!

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.