Киноа

 
Рецепти с киноа

Най-лесната рецепта с киноа
Киноа с царевица и черен боб
Супер пиле с киноа и авокадо
Пикантно предястие с киноа и риба тон
СУПЕР ЗДРАВОСЛОВНА САЛАТА С КИНОА И АВОКАДО

Със сигурност можем да твърдим, че киноа е една от суперхраните на бъдещето.

Използването на киноа датира от преди 3-4 хиляди години, когато инките за първи път установяват, че семената са годни за човешка консумация. В последствие е наречена  „златото на инките“, защото вярват, че консумацията на киноа увеличава издръжливостта на техните воини.

Кой не би искал да се възползва от предимствата на тази невероятна суперсила?

Ето няколко убедителни причини да  включим киноа в нашето меню.

Киноа е една от най-богатите на протеини храни. Тя е пълноценен протеин, който съдържа всичките девет незаменими аминокиселини.

Киноа съдържа почти два пъти повече фибри от другите зърнени култури. Фибрите са най- известни с това, че се борят с констипацията. Те също така помагат за предотвратяване на сърдечно-съдови заболявания и диабет чрез намаляване на високото кръвно налягане. Фибрите понижават нивата на холестерол и глюкоза, могат да понижат риска от образуване на хемороиди и да ни помогнат да отслабнем. Приемането на храни с фибри ни кара да се чувстваме сити по-дълго време, защото смилането им е по-трудно сравнено с други храни. Те са с ниска енергийна плътност, което означава, че имат по-малко калории за един и същ обем храна.

Киноа е богата на желязо. Желязото помага да запазим нашите червени кръвни клетки здрави и е в основата на образуването на хемоглобина. Желязото пренася кислорода от една клетка към друга и доставя кислород към мускулите, което им помага да функционират. Също така подобрява мозъчната функция, тъй като мозъкът използва  около 20% от кислорода в кръвта ни. Освен това желязото регулира телесната температура, поддържа ензимната активност и увеличава  метаболизма на енергия.

Киноа съдържа лизин. Лизинът е от съществено значение за растежа и възстановяването на тъканите.

Киноа е богата на магнезий. Магнезият помага за отпускането на кръвоносните съдове и по този начин  облекчава мигренни състояния. Магнезият също така може да намали степента на диабет тип 2 като поддържа здравословно ниво на кръвната захар. Други здравни ползи от  магнезий включват предаване на нервните импулси, регулиране на телесната температура, детоксикация, производство на енергия и формиране на здрави кости и зъби.

Киноа е отличен източник на рибофлавин (B2). B2 подобрява енергийния метаболизъм в мозъчните  и мускулните клетки и въобще отговаря за производство на енергия в клетките.

Киноа е с високо съдържание на манган. Манганът е антиоксидант, който предотвратява увреждане на митохондриите по време на производството на енергия и защитава  червените кръвни клетки и другите клетки от влиянието на свободните радикали.

 

За въпроси или консултации, свържете се с нас.