Какво се случва ако имате недостиг на магнезий

 
Последни от Здравословно хранене
  • Върнете часовника: 6 крайно полезни навика за безупречна кожа
  • Как да поддържаме МЛАДЕЖКА и красива кожа
  • 5 супер храни с отрицателни калории: най-доброто и най-колоритното за вашата здравословна диета
  • Есенен детокс: консумирай задължително за зима без болести
  • Магнезият е главната съставка на основния растителен пигмент – хлорофила, каквото е желязото за хемоглобина на кръвта.

    Тялото на възрастен човек съдържа 20-25 грама магнезий. Той е част от структурата на костите, подобно на калция и фосфора, но присъства в много по-малки количества.

    Магнезият привлича вниманието в последните години на лекари и специалисти по хранене, поради многобройните физиологични функции, в които играе решаваща роля.

    Често обичаиното хранене доставя недостатъчни количества от този важен минерал.

    Това се дължи на оскъдната консумация на пълнозърнести храни, на ядки ( особено орехи и бадеми ), както и на обедняването на почвата на този минерал.

    Това е причината, поради която трябва да се обръща специално внимание на този минерал и да се приемат хранителни добавки като магнезиев хлорид, в случаите, когато е установен дефицит.

    Употребата на допълнителни магнезиеви соли се препоръчва в следните случаи:

    • Когато съществува риск от недотатъчен хранителен прием поради слаба консумация на пресни плодове и зеленчуци.

    • В периоди, когато дневната нужда е по-висока ( израстване, бременност, кърмене ).

    • Когато чревната абсорбция е нарушена от различни заболявания на храносмилателната система.

    Магнезият действа като катализатор при множество химични реакции в организма, свързани с горенето на хранителните вещества и производството на енергия. Осъществява особено важна функция в нервната система, регулирайки предаването на нервните импулси към периферните нерви.

    Липсата на магнезий обикновено се проявява по някой от следните начини:

    • Обща умора.

    • Мускулни спазми, гърчове, треперене на клепачите и на други мускули ( явление, познато като мускулни фасцикулации ).

    • Невровегетативни изменения с тенденция към спазми на различни органи, които се проявяват чрез болки в стомаха, болка или спазъм в матката по време на цикъл ( дисменорея ), усещане за тежест в гърдите и сърцебиене.

    Ядкитезърнените храни и зеленчуците са най-важният източник на магнезий.

    Разнообразното вегетарианско хранене е в състояние напълно да задоволи нуждите от магнезий, особено ако се състои от биологични култури, отглеждани с органични торове, които съдържат широка гама минерали.

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.