Желязо и вегетарианско хранене

 
Последни от Здравословно хранене
  • Едно решение за всички състояния на кожата
  • Върнете часовника: 6 крайно полезни навика за безупречна кожа
  • 10 години по-млада
  • 5 супер храни с отрицателни калории: най-доброто и най-колоритното за вашата здравословна диета
  • Есенен детокс: консумирай задължително за зима без болести
  • Желязото е широко разпространено във всички животински и растителни храни и една разнообразна диета осигурява дори с излишък дневната нужда от него, включително и за жените.

    По-малката усвоимост на желязото от растителните храни се компенсира предостатъчно поради два факта:

    • Концентрацията на желязо в повечето растителни храни е по-висока, отколкото в месните. Прясното мляко почти не съдържа желязо.

    • Доказано е, че витамин С, много по-разпространен във вегетарианската диета, увеличава значимо усвояването на желязото – дотолкова, че го удвоява. Това е много важна причина да се ядат всеки ден пресни плодове и зеленчуци богати на витамин С.

    Няма причина растителната диета да бъде смятана за бедна на желязо. Точно обратното! Анемията, причинена най-вече от хранителни диети, много често засяга месоядните.

    Днес знаем, че растителното хранене надвишава месното по количеството желязо, което осигурява, особено когато се консумират много храни богати на витамин С.

    Ядките, зеленчуците и зърнените храни съдържат повече желязо от месото.

    Соевото брашно, например, съдържа три пъти повече желязо от телешкото месо ( с най- голямо съдържание на желязо сред месата ).

    СЗО препоръчва обилна консумация на праскови, кайсии, сливи, грозде, стафиди като чудесен източник на желязо, което е лесно усвоимо.

    Водораслите спирулина, бирената мая и пчелният прашец, заедно със соята са сред най-богатите на желязо растителни храни.

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.