Храните, които лекуват

 
Последни от Здравословно хранене
  • Едно решение за всички състояния на кожата
  • Върнете часовника: 6 крайно полезни навика за безупречна кожа
  • 10 години по-млада
  • 5 супер храни с отрицателни калории: най-доброто и най-колоритното за вашата здравословна диета
  • Есенен детокс: консумирай задължително за зима без болести
  • Лечебните свойства на храните са известни и използвани от всички култури през цялата история на човечеството. Въпреки това, през изминалото десетилетие има бум на клинични изследвания, за да се покаже какви конкретни ползи за здравето могат да имат отделни храни.

    Много плодове, зеленчуци и непреработени пълнозърнести храни имат свойства, които могат да са лечебни за нашето тяло. Химикалите в растенията, наречени фитохимикали са специален обект на изследване, тъй като се предполага, че предотвратяват някои видове на рак, намаляват лошия холестерол и регулират хормоните.

    Съществува истински рог на изобилието от храни, които могат да помогнат да подобрим здравето и качеството си на живот. Ето няколко „суперхрани“, които са получили засложено внимание сред медицинските среди поради множеството ползи за здравето, които носят.

    Сьомга

    С ниско съдържание на калории и наситени мазнини и богат източник на протеини и омега-3 мастни киселини, сьомгата със сигурност е първенец сред полезните за нашето здраве храни.  Изследванията показват, че нейните противовъзпалителни и противоракови свойства са впечатляващи. Сериозната роля в предотвратяването на диабет и болестта на Алцхаймер, както и огромните ползи за сърдечно-съдовата система, прави тази риба победител във всяка категория. Дивата сьомга е за предпочитане пред отглеждана в рибарници, за да се избегнат замърсявания като ПХБ.

    Мед

    Медът е бил почитан в продължение на векове заради лечебните си свойства. Редица научни  изследвания доказват неговото антибактериално и антивирусно действие. По-задълбочени анализи изследват ролята му за здравето на храносмилателната система, както и за зарастването на раните.

    Броколи

    Зареден с витамини като А, B-6, фолиева киселина, К и минерали като калций и калий, този вкусен зеленчук продължава да печели отличия като хранителна суперзвезда. Уникалните му свойства за борба с рака се дължат на фитохимикали като индол-3-карбинол и сулфорафан. Броколите са изключително бедни на калории, което ги прави незаменими за всяка диета.

    Нар

    Нарът отдавна е почитан като символ на плодородието и изобилието. В последно време, фокусът е изместен към неговите забележителни ползи за здравето. Богат на антиоксиданти, нарът помага за намаляване на риска от сърдечно-съдови заболявания, понижаване на холестерола и кръвното налягане, както и намаляване на риска от някои видове рак.

    Подправки

    Куркума, ( има противовъзпалителни свойства, може да намали риска от рак и да забави прогресията на болестта на Алцхаймер), канела (проучвания показват, тя може да помогне за намаляване нивото на холестерола и стабилизирането на кръвната захар) и джинджифил (поддържа здравето на храносмилателната система, има противовъзпалително и антивирусно действие и изглежда обещаващо средство за превенцията на рака) са звездите сред подправките. Те ни напомнят, че освен сол и черен пипер, има чудесни на вкус подправки, които са от изключителна важност за здравето.

    Зелен чай

    Проучване след проучване подкрепят ползите от включването на зелен чай в ежедневния ни живот. Фокусът е насочен към неговите свойства да намалява риска от развитие на рак, неговия потенциал за намаляване на честотата на инсулт и сърдечно-съдови заболявания, както и ролята му за намаляване на възпаления свързани с няколко вида чревни заболявания (IBD). Най-новите изследвания показват, че ежедневната консумация на зелен чай може да помогне за предотвратяване на диабет тип две и остеопороза.

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.