Храни с 0 или отрицателни калории!

 
Последни от Здравословно хранене
  • Върнете часовника: 6 крайно полезни навика за безупречна кожа
  • Как да поддържаме МЛАДЕЖКА и красива кожа
  • 5 супер храни с отрицателни калории: най-доброто и най-колоритното за вашата здравословна диета
  • Есенен детокс: консумирай задължително за зима без болести
  • Какво се случва ако имате недостиг на магнезий
  • Това са храни, при които енергията изразходвана за тяхното усвояване, компенсира калориите, които те съдържат.

    Такива храни са някои плодове и зеленчуци с високо съдържание на фибри. Те отнемат толкова много време и енергия за храносмиламе, че когато се храним с тях, изгаряме повече калории отколкото поглъщаме, в резултат на което слабеем.
    Ето примерен списък, от който можем да почерпим нискокалорични идеи за нашето меню.

    Целина
    Стъбло целина съдържа скромните 6 калории, но не е лишено от полезни хранителни вещества. Една чаша осигурщва 1/5 от препоръчителния дневен прием на витамин К, витамин А, фибри, фолиева киселина и калий. Целината намалява кръвното налягане, увеличава имунитета, грижи се за здравето на сърдечния мускул и детоксикира организма. Сокът от целина има пречистващ и оздравяващ ефект.

    Краставици
    Ако ни е писнало да се наливаме с вода, можем да я заместим с краставица или сок от краставица. Освен отрицателни калории, краставиците съдържат витамините  К и С, минерали и едно съединение наречено силициев диоксид, което помага за изграждане и поддържане на съединителната тъкан, мускулите, сухожилията, връзките и костите.

    Цитрусови плодове
    Не е необходимо да чакаме студените месеци, за да наблягнем на портокали, мандарини и грейпфрути. Те значително могат да помогнат да намалим обиколката на талията. Доказано е, че хората с по-високи нива на витамин С в организма, изгарят 25% повече мазнини докато тренират,  сравнено с тези бедни на антиоксиданта.

    Кафеви морски водорасли
    Защо не опитаме и водорасли? Кафевите морски водорасли са заредени с витамин К, който помага за поддържането здравината на костите, както и с естественото влакно алгинат, което блокира усвояването на мазнини, според изследване на Newcastle University във Великобритания.

    Аспержи
    Половин чаша варени аспержи имат само 20 калории. Плюс това, ще получим солидни дози от витамините К и А, и Б, както и фолиева киселина. Тъй като B-витамините играят важна роля в разграждането на захари и нишесте, яденето на аспержи ще помогне за регулиране на кръвната захар и предотвратяване диабет тип 2.

    Диня
    Този летен плод, освен с ликопен, е зареден с аргинин, аминокиселина, която помага за намаляване на теглото.

    Броколи
    Броколите имат репутация на най-мразения зеленчук, но не я заслужават . Една чаша сурови броколи съдържа толкова фибри и витамин C, колкото един портокал.

    Ягоди
    Една чаша вкусен плод ни дава повече от 100 процента от необходимия дневен  прием на витамин С. Ягодите, наред с другите дребни червени плодове, имат отлични антиоксидантни свойства. Съединения, наречени полифеноли, предпазват клетките и тъканите от увреждания, които могат да доведат до сърдечно-съдови заболявания и някои видове рак.

    Люти чушки
    Добавени като подправка в яденето, лютите чушки ни помогнат да отслабнем. Капсаицинът, съединение, на което се дължи лютивината им, провокира тялото да изгаря повече калории.

    Гъби
    Задушени или сурови, гъбите често са пренебрегвани като супер храна.  Холандки учени откриват, че когато преработва гъби, тялото произвежда метаболити, които засилват  устойчивостта на организма и имат способността да унищожават някои ракови клетки.

    Към храните с отрицателни калории се включват още моркови, зеле, тъмнолистни зеленчуци, карфиол, тиквички и, разбира се, зелен чай и вода.

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.