Есенен детокс: консумирай задължително за зима без болести

 
Последни от fit-foodss
  • Върнете часовника: 6 крайно полезни навика за безупречна кожа
  • 7 вкусни храни, с които със сигурност ще топите мазнини
  • По-ценна от злато
  • Уикенд закуска
  • Антиоксидантите са съединения или вещества, които естествено се срещат в определени плодове и зеленчуци. Най-вероятно сте чували за флаваноиди в черния шоколад, ресвератрол в червеното вино, ликопен в доматите или бета-каротин в морковите.

    Това са различни видове антиоксиданти.

     

    Антиоксидантите (като витамин С и Е и естествените каротеноиди) намаляват уврежданията, причинени от свободните радикали.

    Оксидантите, от друга страна, са свободни радикали, които твоето тяло произвежда, за да се защитава срещу бактерии и вируси. Когато станат твърде много, те могат да започнат да атакуват и да навредят на клетките и дори да ни изложат на риск от сериозни заболявания като сърдечни проблеми и рак.

    Ако липсват антиоксиданти и и сме изложени на високи нива на токсичност, отровните химикали могат да бъдат много по-опасни.

    Суровите органични зеленчуци, наред с много плодови и зеленчукови сокове, могат да помогнат за неутрализирането на щетите от свободните радикали.

     

    Ето седем храни, богати на антиоксиданти, които трябва да добавяте към ежедневната си диета, ако все още не го правите:

     

    ДОМАТИ

    Сочните домати са опаковани с три вида антиоксиданти – ликопен (който дава на доматите ярко червен цвят), витамин С и витамин А. Витамин С е един от най-мощните антиоксиданти, които можете да извлечете от плодове и зеленчуци. Ликопенът в доматите най-добре се абсорбира, когато са термично обработени.

     

    БРОКОЛИ

    През последните години този скромен зеленчук създаде много шум поради откритието, че съдържа антиоксиданти, които се борят с рака.

    От всички кръстоцветни зеленчуци броколите са един от най-добрите източници на антиоксиданти като каротеноидите лутеин, зеаксантин и бета-каротин. Най-добрият начин да се консумират броколи е сурови в салата или задушени.

    Не забравяйте, че някои антиоксиданти като витамин С са напълно унищожими от топлината, докато други като бета-каротин стават по-мощни при готвене на зеленчука.

     

    ГОРСКИ ПЛОДОВЕ

    Какви са супер плодовете?

    Супер плодове са клас плодове, които съдържат по-големи количества от важните антиоксиданти и фитохимикали, които допринасят за добро здраве и са задължителни за всяка детоксикираща диета.

    Малките червени плодчета (малини, къпини, ягоди и боровинки) са още пълни с диетични фибри, витамини, минерали, сложни въглехидрати, аминокиселини и есенциални мазнини.

    Те са доказали, че помагат на тялото да се бори с последиците от стареенето по-добре от повечето плодове.

     

    ЛИСТА ОТ ГЛУХАРЧЕ

    Много хранителни терапевти и практикуващи съвременна билкова медицина смятат, че листата на глухарчето могат да детоксикират организма чрез почистване на черния дроб и жлъчния мехур.

    Това е довело до използването на продукти от глухарче, особено чай от глухарче, за лечение на здравословни проблеми, свързани с бавен черен дроб, умора, запек и главоболия.

    В допълнение, зелените части на глухарчетата съдържат изключително високи нива на витамин С – 19,3 mg или 32% от препоръчителната дневната стойност за една чаша нарязани зеленчуци. Витамин С играе ключова роля в поддържането на здравата кожа чрез стимулиране на производството на колаген и чрез осигуряване на антиоксидантна защита.

     

    СОК ОТ ГРЕЙПФРУТ

    Сокът от грейпфрут (богат на флавоноидни съединения като нараненин) се смята за драматично подкрепящ за детоксикация на черния дроб.

    Червеният и розов грейпфрут е чудесен източник на витамин С и други антиоксиданти. Също така съдържат каротеноидите ликопен и бета каротин. Приемът на ликопен е свързан с намален риск от рак на простатата. Храните с високо съдържание на бета-каротин също са показали, че намаляват риска от рак на хранопровода, белия дроб, стомаха и устата.

    Известно е, че витамин С ще поддържа и укрепва имунната ви система. Поддържането на отлични нива на витамин С може да намали тежестта на студените симптоми и други заболявания.

     

    ЯБЪЛКИ

    Ябълките съдържат голямо разнообразие от фитохимикали, много от които са със силна антиоксидантна активност. Те са особено богати на кверцетин, флавоноиден антиоксидант.

    Епидемиологичните проучвания свързват консумацията на ябълки с намален риск от някои видове рак, сърдечно-съдови заболявания, астма, диабет и затлъстяване.

     

    МАНГО

    Установено е, че мангото предотвратява загубата на полезниТЕ чревни бактерии, което обикновено е причинено от диета с високо съдържание на мазнини.

    Една чаша манго буквално изобилства от антиоксиданти и над 20 различни витамини и минерали, както и осигурява доволно количество фибри.

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.