7 храни за по-красива и сияйна кожа

 
Последни от Здравословно хранене
  • Едно решение за всички състояния на кожата
  • Върнете часовника: 6 крайно полезни навика за безупречна кожа
  • 10 години по-млада
  • 5 супер храни с отрицателни калории: най-доброто и най-колоритното за вашата здравословна диета
  • Есенен детокс: консумирай задължително за зима без болести
  • Искаме страхотно изглеждаща, еластична и здрава кожа?
    Е, добрата новина е, че не е само това, което мажем върху лицето или тялото е ключът към страхотен тен – начинът, по който се храним е всъщност от решаващо значение за здравето на кожата.

    Ето някои храни, без които няма да изглеждаме толкова добре, колкото ни се иска дори и с най-скъпата козметика. Те са незаменими на витамини и антиоксиданти, които по естествен път защитават кожата и я предпазват от преждевременно повяхване и стареене.

    Дребни червени плодове

    Те са истинска благодат за лицето, тъй като осигуряват перфектната комбинация от антиоксиданти и витамините C и E. Витамин С помага за производството на колаген, който   поддържа лицевата тикан и прави кожата опъната и гладка. Къпини, малини, ягоди и боровинки са някои от вкусните червени плодове, които безпроблемно можем да включим в ежедневното си меню особено през пролетта и лятото.

    Пълнозърнести храни

    Пълнозърнестите храни са фантастични не само за храносмилането, но и за кожата, тъй като, когато тялото работи, за да се отърве от отпадъците и токсините, това първо се отразява върху вида на кожата. Пълнозърнести макаронени изделия, ориз и хляб не само ще удължат храносмилането и ускорят метаболизма, но са отличен източник на желязо, витамин Б и други полезни за кожата хранителни вещества.

    Краставици

    Добре, всички знаем, че с кръгчета краставица под очите можем да намалим подуването и торбичките. Но консумирана, краставицата е дори по-полезна поради високото си съдържание на вода. А когато става въпрос за добре изглеждаща кожа, златно правило е тя да бъде много  добре хидратирана. Освен задължителните 8 чаши вода на ден, редовното включване на краставица в гарнитури и салати, ще направи кожата ни по- гладка и млада.

    Сьомга

    Мазните риби са супер храни за кожата, защото са богати на полезни липиди. Мастната киселина Омега 3 осигурява еластичност на кожата като поддържа клетъчните мембрани здрави. Други мазни риби са  пъстърва, скумрия, риба тон, аншоа и сардини.

    Тъмнозелени листни зеленчуци

    Спанак, зеле, маруля, айсберг, рукола – те всички са отлични примери за листни зеленчуци, които са фантастични за поддържане на здрава кожа. Със своите супер нива на антиоксиданти, витамини А, С, Е и минерали като желязо, те са есенциални за здравето на кръвта и хубавия, светъл, ярък тен. Ако не ги долюбваме като самостоятелни ястия, винаги можем да добавяме малко бейби спанак, кресон или рукола към салати и сандвичи с пълнозърнест хляб.

    Бобови храни

    Изофлавоните, мощни антиоксиданти налични в боба, са тези, на които се дължат вълшебните му свойства. Антиоксидантите намаляват свободните радикали в тялото (които причиняват стареене) като ни карат да изглеждаме и да се чувстваме чудесно. Черен боб, нахут, леща и соя са задължителни нутриенти за всеки здравословен хранителен план.

    Зехтин

    Неразделна част от средиземноморската диета, зехтинът може да помогне за подхранване на кожата отвътре. Високите нива на антиоксидантът витамин Е и добрите мазнини са тези, които правят студенопресования зехтин полезен за кожата. За бързи, видими резултати, най- лесно можем да заменим обикновеното олио, което използваме за салати и готвене със студенопресован зехтин.

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.