5 практични съвета за здравословно и безопасно готвене

 
Последни от Здравословно хранене
  • Върнете часовника: 6 крайно полезни навика за безупречна кожа
  • Как да поддържаме МЛАДЕЖКА и красива кожа
  • 5 супер храни с отрицателни калории: най-доброто и най-колоритното за вашата здравословна диета
  • Есенен детокс: консумирай задължително за зима без болести
  • Какво се случва ако имате недостиг на магнезий
  • Всяка органична супер храна, била тя от растителен или животински произход, губи над 90% от безценните си качества ако не е приготвена по щадящ, съобразен със структурата и метод на готвене.

     

    Как не трябва да готвим, за да извличаме максимум полезни вещества от храните

     

    1. Готвене в херметическа тенджера, обикновено наричана тенджера под налягане.

    В нея храната се вари при много висока температура, поради което витамините и минералните соли се унищожават почти изцяло, да не говорим за ензимите.

     

    2. Печене на грил и скара.

    Този начин на приготвяне на храна един от възможно най-нездравословните. Месото много бързо става изключително канцерогенно, тъй като в резултат на много високата температура мастните киселини се променят като същевременно се отделят отровни вещества като бензопирени и хидрокарбонати.

     

    3. Пържене.

    Изобщо не е за препоръчване, от една страна, заради голямото количество мазнина, която се използва, а от друга – заради високата температура на олиото, която променя мастните киселини по опасен за организма начин.

    Пърженето е допустимо само в крайни случаи и то при условие, че се използва нехидрогенирано палмово масло, устойчиво на високи температури ( за препоръчване е да не се надвишават 160 градуса).

    Излишната мазнина от храната се попива с абсорбираща хартия.

    С пържената храна, обаче, непременно трябва да се консумира и голямо количество салата, защото фибрите задържат мазнините.

     

    4. Варене във вода.

    При този метод на готвене витамините и минералните соли се изхвърлят заедно с водата, а видът и вкусът губят много.

    Изключение правят само супите, тъй като тогава зеленчуците се консумират заедно с бульона.

     

    5. Печене в микровълнова фурна.

    Тя се появява на бял свят като последица от складираните магнетрони (импулсни генератори, излъчващи вълни като радар), които американската армия не успяла да продаде своевременно.

    Магнетронът произвежда електромагнитни вълни, наречени микровълни, които имат много висока честота, близка до излъчваните от военните радари – само за секунда молекулата на водата променят 2.45 милиарда пъти посоката на движението си, в резултат на което се получава интензивно триене, именно то води до загряването.

    Научни изследвания показват, че храните, които се готвят или затоплят в микровълнова фурна, са с нарушена структура. Така приготвените или подгрети ястия продължават да излъчват микровълни около десетина минути, след като са извадени.

    Микровълновите печки са причина за някои нервни смущения като умора, световъртеж, безсъние, променливо настроение, объркване на паметта.

    Предполага се, че причиняват и промени в състава на кръвта и увреждат имунната система.

    Като вземем предвид опасността от електромагнитно замърсяване в резултат на микровълните, увреждането на структурата на храните, а също и евентуалните негативно последици на клетъчно ниво, няма как да не стигнем до извода, че недостатъците на този начин на готвене определено са много повече от спечеленото време, сочено като предимство на микровълновите фурни.

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.