5-те най-богати на антиоксиданти храни

 
Последни от Здравословно хранене
  • Едно решение за всички състояния на кожата
  • Върнете часовника: 6 крайно полезни навика за безупречна кожа
  • 10 години по-млада
  • 5 супер храни с отрицателни калории: най-доброто и най-колоритното за вашата здравословна диета
  • Есенен детокс: консумирай задължително за зима без болести
  • Всички бихме искали да консумираме храни богати на антиоксиданти за оптимално здраве и уелнес. Но какво преставляват антиоксидантите?

    Антиоксидантите са група елементи, които предпазват организма от действието на свободните радикали. С други думи, антиоксидантите могат да неутрализират процеса на окисляване и клетъчно увреждане, което допринася за стареенето и болестите.

    Някои храни са с изключително високо съдържание на антиоксиданти.  Ако ги консумираме редовно можем да възпрепятстваме различни болестни процеси като рак, сърдечно-съдови заболявания, високо кръвно налягане. Витамините А и С са сред най-познатите антиоксиданти.

    5-те най-богати на антиоксиданти храни са:

    Малките червени плодове
    Освен разкошен вкус, плодове като малини, боровинки и ягоди предлагат изобилие от антиоксиданти. Боровинки, малини и къпини са богати на проантоцианидини, антиоксиданти, които могат да помогнат за предотвратяване на рак и сърдечни заболявания. Свежи и пресни или замръзени и добавени към кисело мляко, малките червени плодове на губят своите безценни здравословни качества.

    Броколи
    Този зеленчук от семейство кръстоцветни определено грабва златния медал за най-полезен сред  зеленчуците. Броколито съдържа повече витамин С от един портокал и повече калций от чаша прясно мляко. Освен с витамини и минерали, броколи е пълен със здравословни химикали, наречени фитонутриенти. Сулфорафан ( съединение на сярата)  е фитонутриент открити в броколите, който намалява риска от много видове рак. Сурови в салати или приготвени на пара с  босилек и лимон, броколи е чудесно витаминозно допълнение към омлети, салати или риба.

    Чесън
    Чесънът се използва в цял свят като подправка за овкусяване на почти всяко ястие. Ползите за здравето от консумацията на чесън са добре познати в продължение на векове. Суров чесън се използва като естествен антибиотик срещу някои щамове вредни бактерии.
    Чесънът е полезен за намаляване на кръвното налягане и холестерола, очистване на организма от тежки метали и намаляване риска от някои видове рак. Той има изявени противогъбични и антивирусни свойства. Една скилидка чесън съдържа витамини А, В и С, селен, йод, калий, желязо, калций, цинк и магнезий.

    Зелен чай
    Зеленият чай съдържа високи концентрации на катехин полифеноли. Тези елементи се свързват в тялото с други химикали и повишават нивата на окисление на мазнини и термогенеза (състояние на организма, при което се изгарят мазнините като гориво).
    Като цяло, трябва да се консумират най-малко три чаши зелен чай на ден за загуба на тегло. Зеленият чай също е доказана превантивна мярка срещу рак, сърдечни заболявания и висок холестерол.

    Домати
    Доматите са най-богатият източник на мощния противораков агент ликопен. Изследвания доказват, че ликопен бори редица заболявания дори по-добре от витамин Е и бета каротин. За максимално усвояване, ликопен се нуждае от мазнини. Следователно, добавянето на полезни мазнини към салатата, е отличен начин да увеличим нивата на ликопен.

    В допълнение към изброените по-горе храни, червено грозде, спанак, моркови и пълнозърнести храни предлагат изобилие от антиоксиданти.

    Ние сме това, което ядем.
    Ако избираме пълноценна храна, ще сме здрави, енергични и щастливи.

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.