10 професионални съвета за ТОП форма през лятото

 
Последни от Диети
  • 5 супер храни с отрицателни калории: най-доброто и най-колоритното за вашата здравословна диета
  • Супер храни и вкусове за уелнес и дълголетие и моите чудесни 69 рецепти с тях
  • За захарта и други демони
  • Кои са най-добрите храни за кожа гладка като коприна
  • Какво НЕ знаете за готвенето на пара
  • Ключът към идеални пропорции, виталност и здраве е балансирана диета без транс мазнини и намален прием на наситени мастни киселини.

     

    През настъпващите топли месеци изчистете храненето от готови, пържени и мазни храни и наблегнете на храни с висока концентрация на фитонутриенти и антиоксиданти.

     

    След продължителния зимен период тялото се нуждае от повече енергия. За да произвежда такава, са му необходими минерални соли, микроелемети, витамини и баластни вещества.

    Тях можете да намерите в изобилие най-вече в плодовете и зеленчуците.

     

    Консумирайте зелено, свежо и сезонно!

     

    Наблегнете на плодове с висока концентрация на антиоксиданти като ягоди, малини и череши.

     

    Това е времето на пресния лук и чесън, дивия чесън, аспержите, лапада, копривата, сезонните зелени салати и младия спанак.

     

    Намалете консумацията на зърнени храни и варива и компенсирайте с повече сладки картофи и млади бобови растения (зелен боб и грах).

    Протеини ще набавяме с домашно заквасено кисело мляко, яйца, соевипродукти, кълнове от соя, други семена и ядки.

     

    Възползвайте се от пресните зелени подправки като копър, магданоз, мащерка, мента, босилек и целина.

    Повече течности под формата на билков чай, таратор, айран, пресни плодови, зеленчукови сокове и смутита ще ви осигурят добра хидратация в горещите дни.

     

    През топлите месеци облекчете тялото откъм прекалено мазна храна.

     

    Намалете или изцяло избягвайте консумацията на месо и месни продукти и наблегнете на ястия с прясна риба (избирайте по-дребни риби) и зеленчуци.

    Макар и много вкусно, месото на сьомгата и рибата тон е силно замърсено с живак и други тежки метали.

     

    Етикетите на продуктите съдържат подробна информация за химическия състав на храните, които купувате. Внимателното изчитане ще ви помогне да изберете такива с по-малко количество общи и наситени мазнини.

     

    От млечните продукти избирайте нискомаслено кисело мляко, цвик и извара и избягвайте консумацията на прекалено мазни сирена и кашкавали.

     

    Осигурете си поне 4 порции пресни плодове и зеленчуци на ден.

    И колкото повече, толкова по-добре.

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.