10 грешки, които ТРЯБВА да избягваме, когато започваме диета

 
Последни от Здравословно хранене
  • Върнете часовника: 6 крайно полезни навика за безупречна кожа
  • Как да поддържаме МЛАДЕЖКА и красива кожа
  • 5 супер храни с отрицателни калории: най-доброто и най-колоритното за вашата здравословна диета
  • Есенен детокс: консумирай задължително за зима без болести
  • Какво се случва ако имате недостиг на магнезий
  • Всички знаем, че отслабването, правилното хранене и поддържане на тонуса не е лесно. Ще се опитаме да предпазим от обичайните грешки (като непосилно трениране или гладуване) тези, които са заинтересовани да започнат активен и здравословен начин на живот.

    Бързи диети
    3-дневна диета (губите 10 килогрма в рамките на 3 дни), 7-дневна диета, диета с грейпфрути, и т.н. Те не ви учат на добри хранителни навици, а само  ви казват какво да ядете. Всички те обещават, че ще отслабнете бързо ако се  концентрирате върху една определена храна. Тези диети не са добри, защото са неприложими в реалния живот. Трябва да избягваме диети, които не ни учат как да се храним здравословно в дългосрочен план.

    Пропускане на хранене или хранене веднъж дневно
    Това ще намали нивата на захарта, и ще изпитвате глад за захарни продукти. Един чудесен начин да се храним здравословно е да правим 4 до 5 малки хранения на ден, вместо два големи, така че  да стабилизираме кръвната захар и контролираме апетита си.

    Диети без упражнения
    Вместо да мислим „трябва на всяка цена да отслабна“, по-добре да мислим как да сме здрави, с повече мускулна маса и по-малко мазнини по тялото. Упражненията не служат само за изгаряне на мазнини, но също така  укрепват мускулите и подобряват сърдечно-съдовата дейност.

    Само кардио упражнения
    Кардио тренировката е по-добре от нищо, но така ще губим мускулна маса, докато достигаме желаното тегло. Трябва да включим и силови упражнения като вдигане на тежести. Вдигането на тежести ще повиши нашия метаболизъм, защото мускулите продължават да изгарят калории до 24 часа след тренирането им. И не трябва да се притесняваме, че ще изглеждаме твърде мускулести, просто ще бъдем здрави, секси и тонизирани. Ключът за красота и здраве е правилно хранене и редуване на кардио упражнения със силови тренировки.

    Твърде агресивно начало
    Ако тепърва започваме да тренираме не трябва да започваме с голямо натоварване. Можем да се контузим, отчаем и в крайна сметка да се откажем. Не е възможно да пробягаме 10 или 15 километра ако не сме започнали с 1-2 километра джогинг. Същото важи за силовите тренировки – ако започнем с тежка категория, много вероятно е да се пренатоварим и нараним.
    Както с твърде големи тежести, не е добре да тренираме и с твърде леки, защото няма да постигнем желания резултат.

    Не на изтощителните диети
    Дори да направим някоя от тези диети и постигнем мечтаното тегло, след това какво следва? Ако се върнем към предишния си начин на живот много бързо ще наваксаме изгубените килограми и ще качим нови. Както споменахме, трябва да следваме здравословен хранителен ржим  в дългосрочен период, за да бъдем здрави, силни и енергични.

    Преяждането
    Преяждането е точно толкова вредно, колкото и гладуването. Много често правим тази грешка след периоди на гладуване. Преяждането увеличава не само талията, но и риска от сърдечно-съдови заболявания, диабет, високо кръвно налягане, и депресия.

    Повече вода
    Не е нещо, което чуваме за първи път. Водата е чудесна за нашето здраве, дава енергия, подобрява спортните постижения, очиства токсините и отпадъците от тялото ни. Тя ще ни помогне да отслабнем  и запазим кожата си еластична красива, наред с други големи ползи. И още, водата има нула калории.

    Без плодове / винаги сокове
    Плодовите сокове извличат  всичката захар от плодовете, но не и полезните фибри. Така че, ако трябва да направим избор, по-добре цели плодове. Плодовите сокове трябва да пием винаги прясноизцедени и без добавена захар.

    Само зеленчуци или салати
    Би било чудесно, но за съжаление не е възможно.  По добре да потърсим алтернатива като се запознаем с ползите от други храни. И не трябва да се заблуждаваме, че се храним здравословно като поръчаме салата пълна с крутони, сирене, бекон, и мазни сосове.

    Никакви закуски между храненията
    Защо не? Закуските са отличен начин да контролираме своите редовни порции храна и ни помагат да овладеем пристъпите на глад. Единствено трябва да се уверим, че ядем здравословни закуски, с ниско съдържание на калории.

    Избягване на всички мазнини
    Просто защото има мазнини, не означава, че те винаги са лоши. Хубаво е да се научим да различаваме добрите мазнини, мононенаситени и полиненаситени, чиито източници например са риба и ядки и лошите мазнини (наситени и ненаситени).

    Забранено за  въглехидрати
    Въглехидратите са добър източник на енергия и тялото се нуждае от тях. Можем да контролираме  количеството и да изберем сложни въглехидрати, които са полезни (пълнозърнести пшенични продукти, зърнени храни с високо съдържание на фибри и ниско съдържание на захар, кафяв ориз, овесени ядки и плодове).

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.