За сьомгата и хората

 
Последни от Здравословно хранене
  • Едно решение за всички състояния на кожата
  • Върнете часовника: 6 крайно полезни навика за безупречна кожа
  • 10 години по-млада
  • 5 супер храни с отрицателни калории: най-доброто и най-колоритното за вашата здравословна диета
  • Есенен детокс: консумирай задължително за зима без болести
  • Тази добре позната и любима риба е много добър източник на лесно усвоими протеини (аминокиселини), ненаситени мастни киселини, като омега-3 под формата на триглицериди, витамини като витамин D,  А,  витамини от  B група и минералите селен, цинк, фосфор, калций и желязо.

    Консумацията на сьомга не само подобрява цялостното здраве на организма ни, но ни прави по-красиви!

    Протеините или аминокиселините са основни компоненти на нашите клетки, тъкани, ензими, хормони и всяка друга част на тялото. Протеините от сьомга (както и на повечето други риби) са лесно смилаеми и лесно се абсорбират в тялото. Те не причиняват никакви  нежелани странични ефекти, нито съдържат канцерогенни съединения, както  протеините от други меса. Сьомгата е богата и на някои много важни минерали като желязо, калций, селен и фосфор и витамини като A, B и D. Селенът от сьомгов протеин е сред най-добрите и е от решаващо значение за изграждане на тъканите, както и за здравето на нашите нокти и коса.

    Докато Омега-3 мастни киселини спомагат за намаляване на холестерола, поддържат гъвкавостта на артериите и вените и укрепват сърдечния мускул, основните амино киселини ремонтират щетите нанесени на сърдечно-съдовите тъкани. Те спомагат за намаляване на кръвното налягане, тъй като намаляват нивото на холестерола и предотвратяват втвърдяването на стените на артериите и вените, като по този начин значително намаляват вероятността от сърдечен удар.

    Омега-3 мастните киселини, витамин D и селенът заедно  допринасят за увеличаване на влиянието на инсулина, което улеснява  усвояването на захарта и така води до понижаване на нивото на кръвната захар.

    Похапвайки сьомга редовно, ние се грижим и за очите си. Отново, Омега-3 мастните киселини и аминокиселините помогат за предотвратяване на мускулна дегенерация, сухота, загуба на зрение и умора на очите. Доказан факт е, че хората, които ядат риби редовно или повече от другите, имат по-добро зрение и го запазват по-дълго.

    По-умни? Приемът на омега-3 мастни киселини повишава ефективността на мозъка, подобрява паметта и ни държи будни през дългите работни часове. В компания с аминокиселини, витамин А и D и селен, тези мастни киселини предпазват нервната система от стареене и действат като антидепресант.Особено полезни са при лечение на болестта на Алцхаймер и болестта на Паркинсон.

    И още: Омега-3 мастните киселини намаляват възпаленията на  храносмилателната система, намаляват вероятността за рак на дебелото черво, простата и бъбреците.

    Целият ни външен вид става по-здрав и сияен, очите блестящи, кожата гладка, косата лъскава, ноктите нечупливи и твърди. Колкото по-дебела е сьомгата, толкова по-питателна и здравословна е тя.

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.