Кашу

 
Последни от Здравословно хранене
  • Едно решение за всички състояния на кожата
  • Върнете часовника: 6 крайно полезни навика за безупречна кожа
  • 10 години по-млада
  • 5 супер храни с отрицателни калории: най-доброто и най-колоритното за вашата здравословна диета
  • Есенен детокс: консумирай задължително за зима без болести
  • Кашу или Anacardium occidentale, принадлежи към едно и също семейството с мангото и шамфъстъкът. Дървото кашу идва от Бразилия и се разпространява по цял свят от португалски изследователи.

    Кашу дървото дава многобройни, годни за консумация, крушовидни фалшиви плодове наречени „ябълки“.

    Истинският плод на дървото расте на върха на кашу-ябълката. Той има формата на бъбрек и първи израства на дървото, след което от дръжката му се формира ябълка.

    Консумацията на кашу не е съвсем безопасна и трябва да се закупуват ядки от проверени производители и вносители. Тези ядки винаги се продават предварително обелени, тъй като вътрешността на черупките им съдържа смолата урушиол, известна като кашу балсам, която трябва да бъде внимателно отстранена, преди ядките да са годни за консумация. Затова ядките се изпичат предварително, за да се разруши смолата и след това ядливата част се екстрактва.

    Кашу ядките са отличен източник на мононенаситени мазнини и мед, както и добър източник на магнезий, манган и фосфор.

    Те са богати на мононенаситени мастни киселини като олеинова и палмитолеинова киселина, които помагат за намаляване на лошия LDL холестерол и увеличаване на добрия холестерол HDL. Изследвания показват, че средиземноморската диета, която е богата на мононенаситени мастни киселини помага за предотвратяване на коронарна болест на сърцето и инсулт чрез подобряване  здравословния профил на липидите в кръвта.

    Минерали като манган, калий, мед, желязо, магнезий, цинк и селен са концентрирани в тези ядки в огромни количества. Шепа  кашу ден  ще ви осигури достатъчно  от тези минерали , за да  предотврати заболявания дължащи се на минерален дефицит. Селенът е важен хранителен микроелемент, който функционира като ко-фактор за антиоксидантни ензими като глутатионът пероксидаза, един от най-мощните антиоксиданти в тялото. Медта е кофактор за много жизненоважни ензими, включително цитохром с- оксидаза и супероксид дисмутаза (други минерали действщи като ко-фактори на този ензим са манган и цинк). Цинкът е ко-фактор в много ензими, които регулират растежа и развитието, производство на сперматозоиди, храносмилането и синтеза на нуклеинови киселини.

    Желязото е важна част от хемоглобина и влиза в състава на червените кръвни телца. Кашуто има нисък гликемичен индекс (22+/-5) и нисък коефициент на гликемично зареждане (2,86 за 50 гр.). Това го прави препоръчителна част от диетата на хората с наднормено тегло и диабетиците.

    Ядките са богати на много важни витамини, като пантотенова киселина (витамин В5), пиридоксин (витамин B-6), рибофлавин и тиамин (витамин Б-1). Тези витамини са от съществено значение за метаболизма на белтъчини, мазнини и въглехидрати на клетъчно ниво.

    Кашуто съдържа също в малки количества зеаксантин, флавоноиден антиоксидант, който поддържа здравето на очите като предпазва дегенерирането на очната макула при хора в напреднала възраст.

    Масло от кашу е деликатес, който се използва по-широко в медицината, фармацията и козметиката и по-слабо в кулинарията.

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.