Високо интензивна интервална тренировка

 
Последни от Фитнес
  • 5 супер храни с отрицателни калории: най-доброто и най-колоритното за вашата здравословна диета
  • Есенен детокс: консумирай задължително за зима без болести
  • Какво се случва ако имате недостиг на магнезий
  • Зелено газпачо със зехтин и любов
  • Моята най-успешна нисковъглехидратна диета
  • ВИИТ означава високо интензивна интервална тренировка. Това е начин на трениране, при който се редуват кратки интервали с висока интензивност на упражненията, последвани от кратка почивка. Проучванията показват, че ВИИТ  могат да бъдат ефективни  за трениране, както на бързина, така и на издържливост. Тази тренировка може да се състои както упражнения за качване на мускулна маса, така и от тичане, гребане, подскоци, клекове . Ключът е да изберете упражнения, които натоварват по-голяма част  мускулни групи. ВИИТ само за отделни    мускулни групи  би била неефективна. Но при всяко положение с този вид трениране ще изгорите в пъти повече мазнини сравнено с нормална тренировка.

     

    Предимства на ВИИТ

    Едно от най-големите предимства на тази тренировка е, че  обикновено трае само 20 минути или по-малко. Това дава възможност на почти всеки да може да я изпълни независимо от натовареното си ежедневие. Тренира се  близо до максималната  сърдечна честота, което води  до изгарянето на  най-много калории, респективно,  до непосредствена  загуба на мазнини.

    Мазнините продълвават да  горят не само по време на тренировката, но и през останалата част от деня чрез ефекта на продължителната повишена консумация на кислород след края на интервалната тренировка.  След високо интензивна интервална тренировка организмът страда от недостиг на кислород, което води  до ускореното изгаряне на мастни киселини за възстановяване на кислородния баланс. Всичко това се случва след като тренировката е напълно завършена. При тренировка с   упражнения с ниска интензивност не се постига този ефект. Ефектът на продължителната повишена консумация на кислород след края на интервалната тренировка трае 24 часа, което е от голяма полза, но и означава, че почивката след такава тренировка трябва да е минимум 48  часа.

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.