Топ 6 кардио упражнения

 
Последни от Фитнес
  • 5 супер храни с отрицателни калории: най-доброто и най-колоритното за вашата здравословна диета
  • Есенен детокс: консумирай задължително за зима без болести
  • Какво се случва ако имате недостиг на магнезий
  • Зелено газпачо със зехтин и любов
  • Моята най-успешна нисковъглехидратна диета
  • Тези упражнения са ефикасни независимо дали искаме да отслабнем, да изградим мускули или просто да влезем във форма. Най-хубавото е, че имаме изобилие от възможности. Всичко, което ускорява сърдечния ритъм до максималната ни сърдечна честота ще работи. Няма „правилни“ и „неправилни“ кардио упражнения, но има някои, които са по-ефективни.

    Бягане
    Бягането е чудесен избор по редица причини.
    Този вид тренировка не изисква специално оборудване (с изключение на качествени обувки),
    може да се практикува  почти навсякъде и по всяко време.
    Бягането спомага за изграждането на здрави кости и съединителна тъкан.
    Много бързо ускорява сърдечния ритъм, което помага да изгорим
    сериозни калории, особено ако включим спринтове или  интервални тренировки.
    В действителност, човек изгаря 300 калории ако тича със средна скорост 8 км/час в продължение на 30 минути. Същият човек ще изгори само половината от това с една енергична разходка. Недостатък на тази тренировка е, че изисква сила и издръжливост.

    Ски бягане
    Ако искаме да изгорим максимално калории, ски бягането е идеално упражнение. Независимо дали сме във фитнеса, или се пързаляме върху метри от сняг, ски бягането е невероятно кардио упражнения. То включва както горната така и долната част на тялото и не отнема  време да постигнем сърдечната честота, при която горим максимален брой калории. 65 килограмов човек, например, изгаря около 330 калории за 30 минути ски бягане.
    Ако тепърва започваме да тренираме ски бягане, обаче, ще ни е необходимо скъпо оборудване,  много практика и, разбира се, сняг. Можем да имитираме упражнението във фитнеса с помощта на кростренажор, но ефектът няма да е същият.

    Колоездене
    Независимо дали сме на открито или на закрито, колоезденето е отлична кардио тренировка. С помощта на силата на краката си, повишаваме издръжливостта си, докато изгаряме много калории, някъде 250-500 в рамките на 30 минути, в зависимост от това колко бързо въртим педалите и при какво спротивление. Това, което прави колоезденето по-добро от други дейности, е, че можем да го включим в ежедневието си. Можем да се возим до и от работа или просто да изпълняваме редица поръчки в града. То е перфектно упражнение за ставите, защото натоварването е сравнително ниско.

    Плуване
    Плуването е също страхотен избор, защото, подобно на ски бягането, това е упражнение за цялото тяло. Колкото повече части на тялото включим в тренировката, толкова повече калории ще изгорим. След 30 минути кроул сме изгорили почти 400 калории. Най-хубавото е, че ставите са напълно защитени и няма защо да се притесняваме от наранявания и травми.

    Степ аеробика
    Степ аеробиката е много добро кардио упражнение, особено за хора, които обичат да съчетават тренировката си с музика и не харесват силовата аеробика. Тя предлага висока интензивност без удари и е лесна за научаване и практикуване. Отлично средство е за стапяне на мазнини от областта на краката, дупето и бедрата.

    Скачане на въже
    Скачането на въже е друго убийствено ефективно упражнение, а като допълнителен бонус, въжето се пренася лесно и можем да го имаме навсякъде. Човек може да изгори невероятните 330 калории с 30-минутна тренировка, но това постижение изисква практика.

    Хубаво е да започнем с 1-2 минути скачане на въже, които да редуваме с почивки, маршируване, бяг на място или ръченица. Постепенно трябва да увеличаваме времето за скачане за сметка на това за почивки. Можем да интерпретираме и добавяме различни стъпки, скачане на един крак, подскок ножица и др.

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.