Защо почивните дни са толкова важни!

 
Последни от Фитнес
  • 5 супер храни с отрицателни калории: най-доброто и най-колоритното за вашата здравословна диета
  • Есенен детокс: консумирай задължително за зима без болести
  • Какво се случва ако имате недостиг на магнезий
  • Зелено газпачо със зехтин и любов
  • Моята най-успешна нисковъглехидратна диета
  • Мускулите не растат във фитнеса. Каквото правим във фитнеса, трябва да стимулира растежа на мускулите извън залата, което означава, че възстановяването е толкова важно, колкото и самата тренировка.

    Упражнението е като лекарство: твърде малко не е ефективно, а твърде много е контра-продуктивно. И в двата случая е важно да се получи достатъчно, без да става прекалено много.

    Една от причините, поради които не успяваме да следваме тренировъчен план и не достигаме  някакви фитнес резултати, е прекаленото престараване. Когато най-накрая вземем решение за промяна, обикновено тръгваме на фитнес всеки ден, а понякога и по-често.Това е драстична промяна и е невероятно трудно за хора, които не са свикнали с този начин на живот.

    Ако тренираме всеки ден, тялото бива подложено на твърде много негативен стрес. Този негативен стрес няма да бъде от полза за никой и промяна ще настъпва изключително бавно или  няма да има. Ето защо, дните за почивка и възстановяване между тренировките са толкова важни.

    Всъщност почивните дни са един от най-важните необходими фактори, за да видим промени в тялото си. Когато правим упражнения, особено силови, мускулните влакна се разкъсват. В периода на почивка, те се възстановяват, нарастват и стават по-силни. Ако вдигаме големи тежести, са необходими по-дълги периоди на почивка след това, сравнено с по-леки тренировки.

    В зависимост кои мускулни групи тренираме, периодите на почивка се различават. Ако  работим по-малки, изолирани мускули, като бицепс и трицепс, са необходими само 24-48 часа почивка. За по-големи мускулни групи, като тези опасващи торса или глутеусите, са необходими 48-72 часа за възстановяване. Давайки тези почивни дни, мускулите се възстановяват, нарастват и стават по-силни. След това цикълът продължава, като тренираме едни и същи мускулни групи през няколко дни.

    За начинаещи е много важно да оставят достатъчно време на  мускулите да почиват. Ако бързаме да напреднем и тренираме всеки ден, тялото ще се изтощи. Натрупаната умора ще окаже негативен ефект върху мисленето, енергийните нива и цялото ни ежедневие. Това обикновено води до стремеж към въглехидрати и преяждане със сладкиши. А и фактът, че тренираме всеки ден, не означава непременно, че бързо ще отслабнем. Има много условия, които влияят върху загубата на тегло.

    Отлична тренировъчна програма е бавно до умерено кардио 5-6 пъти в седмицата.
    Силови тренировки от комбинирани упражнения като пълни клекове, тяга, преси, напади, и набирания, можем да редуваме през 4-5 дни.

    И почивката е задължителна! Не напразно, хората, които се занимават с фитнес, подчертават значението на съня. Това е времето, когато с тялото се случват най-големи промени!

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.