Колко ефективно е скачането на въже за изгаряне на калории?

 
Последни от Отслабване
  • 5 супер храни с отрицателни калории: най-доброто и най-колоритното за вашата здравословна диета
  • Есенен детокс: консумирай задължително за зима без болести
  • Какво се случва ако имате недостиг на магнезий
  • Зелено газпачо със зехтин и любов
  • Моята най-успешна нисковъглехидратна диета
  • Скачането на въже може да бъде ценно допълнение към ежедневните тренировки за загуба на тегло. То изисква повече умения и време за привикване от тичането, особено в началото, но пък  гори повече калории за същия период от време. Скачане можем да практикуваме почти навсякъде, а въжето е леко и лесно преносимо.

    Скачането на въже тренира цялото тяло и в допълнение подобрява баланса и координацията.

    Упражнението изпълняваме на пръсти като многократно черпим сила от долната част на тялото. Държим гърба си изправен и се опитваме да запазим постоянни времето и ритъма. Уменията, необходими за скачане на въже са сходни с тези, които трябва да имаме, за да пробягаме една миля за девет минути. И при двете упражнения се извършва постоянно движение, генерирано предимно от големите мускули на долната част на тялото, разчитат на способността на мускула да се свива и се подхранват от нашата аеробна енергийна система. Скачането на въже, обаче, е свързано с повече техничност от тичането и не изисква голямо пространство.

    Нашите мускули са еластични. Когато стъпим на земята, еластичните части на мускулите ни абсорбира енергията от приземяването и за кратко я съхранява. Ако незабавно скочим отново,  акумулираната енергия в сухожилията ще се преобразува в кинетична енергия, която ще захрани  скока.

    В крайна сметка тялото се адаптира към всяко упражнение. Ако искаме да продължаваме да горим калории, трябва постепенно да увеличаваме интензивността на тренировката, да скачаме по-бързо или по-дълго.

    Можем да използваме скачане на въже в началото на нашата тренировка като загряване. Можем също така да скачаме на въже в отделна тренировка, планирано на сесии, точно както всяка друга аеробна дейност.
    Скачането на въже е идеално за интервална тренировка, като се редуват интервали с много висока сърдечна честота ( на скачане ), с такива с по-ниска ( почивка или  ход на място ).

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.