5 МИТА за загубата на тегло

 
Последни от Диети
  • 5 супер храни с отрицателни калории: най-доброто и най-колоритното за вашата здравословна диета
  • Супер храни и вкусове за уелнес и дълголетие и моите чудесни 69 рецепти с тях
  • За захарта и други демони
  • Кои са най-добрите храни за кожа гладка като коприна
  • Какво НЕ знаете за готвенето на пара
  • ДА РАЗДЕЛИМ ФАКТИТЕ ОТ ФИКЦИЯТА

    При толкова много информация как да отслабнем, с която ни заливат всички медии, е много трудно да се разграничат фактите от измислицата.

    Често ставаме жертви на драстични диети, които изключват една или друга група храни и вместо да помагат, всъщност застрашават здравето ни.

     

    Някои от най-разпространените митове за хранене и здравословни навици са:

    # 1 Не е нужно да броим калории
    В този мит за загуба на тегло има известна доза истина, доколкото разходът на калории надвишава приема. Факт е, че ако приемаме повече калории, отколкото изразходваме, ще качваме и килограми.

     

    В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ, ОБАЧЕ, НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ВТОРАЧВАМЕ ВЪВ ВСЯКА ПОГЪЛНАТА КАЛОРИЯ И СТРАДАМЕ ОТ ЧУВСТВО ЗА ВИНА.

    Добрата новина е, че метаболизмът работи дори когато не сме активни.

    Така че, ако консумираме средно 1000 калории на ден, не е необходимо да тичаме или спортуваме до припадък, за да згорим всичките 1000.

    # 2 Без въглехидрати
    Този мит загубата на тегло лишава много хора от безценни хранителни вещества.

    Не въглехидратите са тези, които ни накарат да пълнеем, всичко е въпрос на оптимален баланс между основните макронутриенти.

     

    Калорията е калория, независимо дали идва от протеини или въглехидрати.

    Някои храни имат по-висока калорийна плътност (като мазни храни), така че съдържат повече калории за 100 грама. Тях трябва да консумираме умерено, без да е необходимо да ги елиминираме напълно.
    Фактите сочат, че храните богати на скорбяла като картофи и  сладки картофи, пълнозърнести изделия и паста, са едни от най-бързо изгаряните храни, които снабдяват тялото с енергия, без да се натрупват като подкожна мазнина.

    Съветниците по хранене и здравословен контрол на теглото препоръчват 60 % от приема на калории да идва от въглехидрати, като се избягват преработени храни и се наблегне на бобови растения, пълнозърнести брашна и много плодове и зеленчуци.
    Пълнозърнестите храни осигуряват по-голям прием на ценни хранителни вещества и фибри, поддържат кръвната захар и секрецията на инсулин стабилна като така предотвратяват натрупването на подкожна мазнина за енергия.

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.