Фит Фуудс: Киноа

 
Последни от Фит Фуудс
  • Кои са най-добрите храни за кожа гладка като коприна
  • 5 храни, които ще ви помогнат да ГОРИТЕ калории два пъти по-бързо
  • 10 професионални съвета за ТОП форма през лятото
  • Супер храни и вкусове и моите чудесни рецепти с тях
  • Супер храни и вкусове и моите чудесни рецепти с тях
  • Киноа има богата история. Тя е отглеждана повече от 5000 години от инките, които вярват, че  дава на воините сила, издръжливост и енергия.

    Освен в магазините за здравословни храни, днес киноа може да бъде намерена в повечето супер маркети. Тя има мек, приятен вкус, който чудесно се съчетава, както с плодове и ядки, така и със зеленчуци, сушени подправки и всякакви билки.

    Нискокалорична закуска? Добавяме шепа боровинки към чаша киноа и получаваме бърза, лесна и богата на протеини закуска.

    Здравословен обяд? Задушаваме киноа с малко зеленчуци и лук, прибавяме стафиди и куркума и приготвяме великолепен пилаф.

    Протеинова вечеря? Използваме киноа вместо ориз в супи, ястия и салати за повече протеини и  вкус, и по-малко калории.

    Киноа има много ползи за здравето и помага във всичко, от храносмилането и енергийния метаболизъм до здравето на сърцето и баланса на кръвната захар.

    Киноа участва във всяка диета за намаляване на теглото, защото конкретно киноа е:

    Без глутен: Противно на общоприетото мислене, киноа не е зърно, въпреки че успешно се използва като алтернатива на зърното. По-скоро, киноа е семе от семейството на спанака и ревена.

    Пълноценен протеин: киноа съдържа всички девет незаменими аминокиселини.

    Аминокиселините са градивните елементи на протеина. Те са „от есенциално значение“, което означава, че не могат да бъдат произведени от организма и трябва да разчитаме на пълноценна диета, за да ги доставим. Веригата на аминокиселината е като низ от домино, ако само едно парче липсва, балансът е нарушен и протеинът се превръща в по-ниско качествен.

    По време на диета киноа осигурява висококачествен протеин, без излишни калории.

    Богата на минерали: цинк, мед, калций, магнезий, желязо, витамин В2 (рибофлавин), манган и др.

    Чудесен източник на фибри: Една чаша киноа съдържа около 12 грама фибри, при препоръчителен дневен прием от 25 грама. Фибрите имат свойство да създават ситост и такива храни са особено важни по време на диета.

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.